vronie.reismee.nl

How low can you go/How high can you fly?

Inmiddels is de Spaanse les echt voorbij en had ik alleen nog mijn revisión (nabespreking) vandaag. Daar krijg ik te horen of ik wel of niet mijn certificaat heb gehaald - wat natuurlijk een mooie afsluiting zou zijn en ook wel fijn dat mijn 265 euries (mun babies!!) niet voor niks zijn uitgegeven.... Niet dat ik me daarover zorgen maakte, want ik heb heel hard gestudeerd:) Wat mensen ook mogen denken van alle fiestas, ik ben een talenstudie nerd! Vandaar dus ook dat ik netjes mijn cursus heb afgerond met een 9,4. Excelente!

Maar oke (¡vale!), fiestas sla ik ook niet af en dus bevond ik mij zaterdagnacht in een jamboree club op Plaza Reial, met 4 medefeestvierders. Daar waar de muziek goed is en de mensen gezellig, daar kan ik uren blijven.. wat zeg ik dat weer mooi

Verder gingen Lisette, Hanna en ik gisteravond natuurlijk naar het circus van de zon en straks ga ik naar de bioscoop voor 'El niño con el pyjama de rayas' (de jongen in de gestreepte pyjama), waar Lisette al naartoe wil sinds ze de eerste poster zag. (nu heeft ze de poster gezien van High School Musical, dus daar gaan we vast ook nog heen...) Cirque du Soleil was echt super!! T was trouwens de show Quidam. Clowns, trapeze, touwen.. Ik wist niet meer waar ik moest kijken..

Oja en ik heb een ticket geboekt naar Sevilla, waar ik na het weekendje Rome een paar daagjes gaan rondkijken con mis amigos. En er staan nog een weekendje (un fin de semana) Madrid en Valencia in de planning. ¿Una vida tranquilla en españa???? ¡pienso que no! (relaxed leven in spanje? ik dacht van niet!

Verder zijn we - insiders als we zijn - naar de kapper geweest, jawel, de Spaanse kapsalon (peluqueria/perruqueria=catalan). Lisette wilde eigenlijk naar de Nederlandse of Engelse, maar ik heb haar weten over te halen - 'doe jij wel het woord dan??' en nu zijn we zeer content met ons nieuwe pelo. (haar)

¿Qué más? Wat nog meer? Ik ben me aan het voorbereiden op drukke dagen want morgen krijg ik weer nieuwe huisgenoten, 2 Nederlanders om precies te zijn.. Friezen zelfs, bij wijze van spreken dan -want behalve 'ik sprutsje ook wel fries jer' verwacht ik daar niet zo veel van. Jawel, de Bouma's komen op visite. En zonder te generaliseren denk ik dat er heel wat satésaus en Dark Angel afleveringen doorheen gaan, als haar zus en broertje ook maar enigszins op Lisette lijken..

Het weekend erna komt Dianne op visite - die speciaal voor deze gelegenheid een lied heeft geschreven.. Wat ben ik benieuwd naar de melodie (en wat heb ik zin in pepernoten....)

Oja, voor de geinteresseerden: ik heb een ticket geboekt (nee nou neem ik credits die van Lisette zijn, Lisette heeft geboekt) naar Nederland. Zaterdag 20 december tot 29 december ben ik in Nederland om daar de Navidad (kerst) te vieren. Daarna moet ik snel weer terug, want ik kan de Nieuwjaarsduik natuurlijk niet missen! Ik zit zo vaak in een vliegtuig, straks ga ik het nog saai vinden... Tot zover even mijn goed nieuws update!

Reacties

Reacties

siss

oke voor de 3e keer dan nu..je wilot niet weten wat ik hier net allemaal heb geroepen(en ik scheld nooit, dus ik kon moeilijk wat 'nuttige'woorden bedenken) maar de site doet t niet goed.. dus ik maar typen maarja het bericht weer gone in het grote gat wat ze internet noemen.. maar de laatste keer had ik het bericht gekopieerd wat ik zo maar weer doe..dan hoef ik niet nog een keer te typen.. dus zie hier mijn bericht:

(oke enigzins balend begin ik weer opnieuw aan mijn verhaal, met iets minder enthousiasme aangezien mijn vorige bericht plotseling is verdwenen na een storing..)

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!! tof verhaal weer!!:D
vet goed cijfer suss! maar ik wist allang dat je goed spaans kunt!! en ik kijk uit naar 20 december!!!!!!!! jeeeeeeeejjj mijn suss komt teruggg!! gaan we hier ook fiestas houden hoor! :D superleuk al die weekendjes weg!! komt helemaal goed met jou.. en wat heb je bij de kapper gedaan dan? je had t laatst al geverfd toch?? liefss sissie

Jurjen

Van harte met je behaalde succes! Een 9,4 klinkt nogal ehm.. hoog :)

Zo te zien ga je in de komende maanden nog heel wat ondernemen. Je gaat toch wel weer lekker veel foto's maken he?

Ik ben op dit moment bezig met de laatste hand te leggen aan mijn - al zeg ik het zelf - briljante portfolio. Al is dat misschien een beetje overdreven, ik ben er best trots op.

Ik heb het tot nu toe in ieder geval prima naar mijn zin hier in Zwolle. Het eten is hier bijna net zo lekker als thuis! (dat komt naar alle waarschijnlijkheid doordat het voor 90% opgewarmde kliekjes uit Spannum zijn..)

Misschien toch niet verkeerd om nog wat kooklessen te nemen :)

Jurjen Bakker, RTL nieuws, vanuit Zwolle - misschien ooit.. ;)

dianne

ja, ik had al een zakje van 200 gram peepjes voor je gekocht, maar ik was gister een dagje thuis om te leren en toen zijn de peepjes verdwenen in het grote gat wat mijn mond heet (haha ik typte per ongeluk kond :P)
maar ik koop nog wel even nieuwe voor jullie hoor!
madrid, sevilla en valencia klinkt allemaal goed, maar 20 december bantega klinkt nog veel beter!
nou ik duik de boeken en daarna de stad in, adios!

broertje

Zit je al bijna in een kredietcrisis? Een 9,4 valt me nog tegen, met van die hoogbegaafde vrienden van je (ik noem geen namen, die bedenk je er zelf wel bij, haha), maar goed: zand erover! :)

ame

tjonge dat is een felicitatie waard. laat Arjan het dan tegenvallen. ik vind het een prima cijfer,maar ja ik wist het natuurlijk ook wel.nou reislustige kleindochter we verheugen ons al op 20 december.Volgende week veel plezier met Dianne we horen er wel van.

aete skriewt:

Hatsekidee il hatsekidoo ,Ja uus Vronie dweit et goo!Slabberdekakkie kat yn t'bakjen, et Spoans ies foar uus Vroon een makjen Goejeeh.

Michelle

Hé meis!

Ik probeer steeds iets leuks te bedenken om jou te schrijven, maar moet helaas steeds ontdekken dat ik nooit tegen de creativiteit van alle andere reacties op kan... Maar toch moet ik ook maar eens een reactie plaatsen! Dan maar iets minder lachwekkend... Ik vind het leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en ik vind het vooral fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jou en met alles wat je doet! Geniet ervan! Dan genieten wij van jouw prachtige verhalen!

Veel liefs Michelle

De Cock

Geachte heer Vledder
Tot mijn grote genoegen verscheen er een mailtje in mijn mailbox, met het heugelijke feit dat ik weer wat te lezen had.
Nou deze activtiet heb ik meteen gedaan. Goed te lezen dat het goed met je gaat. En ik was blij verrast te lezen dat jij je biezen voor een aantal dagen pakt en het Nederlandse Nederland weer komt bezoeken.
En wat een uitstekend cijfer! Je Spaans is stukken beter dan dat van mij. Dit kan ons nog goed van pas komen tijdens het oplossen van de Spaanse moorden! Onze samenwerking wordt op deze manier steeds beter! Een taal bariere.. Die verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Ik wil je hartelijk bedanken voor de brief die je hebt geschreven. Zeer lief..
Nou collega, geniet van je feestjes, maar vergeet niet dat je je ogen altijd open moet houden!

Tot ziens!
Xx

Aete en Ame

Ame en iek heeven e;ven te kuierjen west,en de'as wy tuuskoamen loai er een breev oppe matte.Olanda,ha ha,fee;st!!No'h doe ssochst wol dat Belinda wol yn goedens wol.Jester hewwe wy op'e jierdei fan jimme mem west ;geselleg dat snapst wol;Vronie foar en Vronie nei.Dyn ferhoalen op et internet folgje wy fansem ek hest de'geluks.Mar foaral Ame fynd een skrienden breev skitterjend,en et papier goo fol,krekt as uus friend Leo,dy broekt de marsjes yn'e roente en op en del jitte ek.No'h en fuleseteare mei dyn 9.4!AMe yk knikten tjennenem so'h kenne wy Vronie wur. Nee,h doe hoofst naet langs te kommen foar Belinda mar wy seh'ne fansem wol uut nei 20desember!Och he'den ja Ame ies al moenen oen et kaerte meikjen, je'h puulje de doar hest uut! No'h Vronie faan so'h fier earst mar wur,de groetenis oen Lisette en Hanna(a wel sunne,zeker en vast).Harree!!!

broertje

Hee ouwe!

We hebben zondag besloten om sinterklaas met kerst te vieren. Heit pruttelde nog wat tegen, dus die komt binnenkort jouw kant op in de zak van sint. Ame gaat een deel van de kadootjes uitgeven aan een goed doel. Laat ik nu net een uitstekend goed doel kennen in Barcelona! :) Ik heb ze nog niet zover, dus als jij nog een mooie Spaanse vertaling hebt van "Help een ouwe makker de warme winter door" in het Spaans, dan zorg ik voor de rest! O ja, het is nu dinsdag en mem heeft nog altijd niet verklapt wie ze heeft!! Goed he! Mij benieuwen hoelang ze dat nog volhoudt! ;)

Groetjes!

P.s. Mem zondagavond tegen boyos: "Wil je ook een brood mee, snoepie?" Haha, ik kreeg visioenen van pluizebolletjes! :)

mem

wat heeft die broertje weer een hoge pet op van zn moeder ,niet?Nou Vronie, vandaag krijg je Dianne op bezoek, dus veel plezier met zn beiden, laat ze Barcelona maar eens zien. Schrijven jullie alvast zondag 31 mei 2009 in je agenda's?Dan gaan we met zn allen naar Jozef.( nee Vronie, jij kent 'm niet)maar dat wordt vast erg leuk. Hasta la fietstas, mem.

aete skrieuwt

hullo faanen,iek see tjen ame:ame wy belibje barre tiiden,noh sitte er al twa fan jin bergers yn Barseloana.Noh het joh een al es e'wen firder kieke as jerre noas lang ies;joh het al ien piekesyl west:waa ken et jer neisizze eniek wol leauwe joh wierd yn'e auto misleker as no'h yn et fleantuuch.Fannemidde solle wy e'wen nei Bantega,uus printer ies yn ripperoasje,ame belleenEline noam op;"ies er fannemidde ek een gelearden tuusom e'wen foar my te printen?".Ja seeEline"dy is der wol".En den mut Eline uus mei een mar es fetolle het wy fekeard dwoane mei ie'meelen want dot wol uus mar naat slagje. Wy dwoane den meieen het boadskipjes, fiskefoer en soh het henne.Amesol jitte ek skrieuwe mar den mei penne en pepier.No'h faanen dwaen de groetenis oen jan en alleman enfirder siz iek mei de Iengelsman:loek uit mijn dier!.Arreech.

Boyos

Hey Wim en die andere!

Ik heb net de club van Sinterklaas gezien!! Vet spannend met de speelgoeddief! En nu heeft heit er een dvd in.....kerstliederen van het LM....zat ik maar in barcelona!!!
Nou leuk weekend samen en latertje.

ps: volgens mij heeft heit jou met sinterkerst

mem

hallo vronie en dianne, alles goed in barcelona?geniet nog maar lekker een paar dagen, groetjes uit het regenachtige en stormachtige bantega.

Heit

Hoi, even een krabbel uit een nat en herfst achtig kikkerlandje oftewel Olanda.Ik hoop dat jullie veel zien en beleven zodat wij ook door the big city geimponeert raken .Wat ik ook leuk vindt is dat de mede studenten samen optreken ,maar wat ik mij afvraag of er veel gezongen word op straat ofandere plaatsen.groeten

broertje

Reactie op bovenstaande: Er wordt inderdaad Spaans gezongen op straat, dit is ook te zien in 1 van de avonturen van b&a. Het is wel enigszins anders dan in Nederland, het gaat als volgt: Je bindt een touw met een kant vast aan een "wagen", het andere eind bindt je vast aan je handen. Je gaat nu net zo lang met je hardhorende vriend en je baas staan praten totdat er een clown en een acrobaat in de wagen stappen en wegscheuren. De rest gaat vanzelf. Zelfs je hardhorende vriend zal hiervan opkijken! :)

P.s. Don't try this at home!

je weet toch..

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh we gaan naar freek!!!!!!!!!!!!
eerst ging roy eruit, zo zielig.. arme jongen.. maar hij was heel schattig..hij vond t allemaal wel best :p
nou toen bleven john en freek over, nou dat viel wel te verwachten natuurlijk, al was john natuurlijk ook een grote kanshebber.. haha en toen moest de jury hun favoriet noemen.. paul: john - pia:ik kies niet blabla samengewerkt blabla jullie verdienen het beide - erwin: freek(die zag de centjes al binnenkomen..:p) willem: nouu dat is al duidelijk geworden vanavond..ik zou het avontuur zijn aangegaan met(ja ik heb ongeveer 90 % nog achterwege gelaten, je weet wel, ik hou t kort blabla ;) )ROY! hahahaha vet grappig.. nouja toen koos ie toch maar voor john.. maar hee het nederlandse publiek beslist.. dus we gaan naar FREEK! :) hoeist nou daar? hier staat de lucht alweer op onweer. goh wat fijn dat ik mijn rijbewijs heb..dan kan ik lekker op de fiets naar de bushalte.. :chinrub: (oke werkt alleen op hyves.. :p) maargoed.. we zijn gister bij amie en aetie geweest, hebben nog even ruzie gehad met belinda :p amar als het goed is heb je een mail van ame binnen :) nouja.. ik moet zo naar school.. dus ik zal mn (nieuwe) tas inpakken..! kuss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!