vronie.reismee.nl

Dit jaar ga ik...

Tja het was alweer vorig jaar dat ik in Nederland was, en dus is het weer tijd om mensen op de hoogte te houden van Spaanse belevenissen. Terwijl het in Nederland tijd is om de schaatsen uit het vet te halen en de polsen in het gips te stoppen, is het in Spanje nog redelijk op temperatuur. De dag dat we hier aankwamen, nouja, maandagavond om 11 uur was dat, dus laten we zeggen de dinsdag erna, was het zo'n 12, 13 graden.

Na weer bijgepraat te zijn over het 9-dagenlijstje en onze frustraties (het dagelijks hoogtepunt hier), boodschappen doen na de zorgvuldige koelkastrestyling van onze huisbaas en meer van dat soort ongein, gingen we 's avonds weer eens wat afspreken met onze internationale vriendenkring. Uros had voor de gelegenheid de halve Balkan meegenomen en nog 3 mensen van Down Under, dus gezellig was het zeker. Om alvast bij te slapen voor Oudjaarsavond gingen Lisette en ik met de laatste metro weer terug naar de casa.

De dag erna hebben we met zn allen NewYearsEve gevierd bij Daska, waar iedereen iets lekkers te eten had meegenomen (en onder het mom van 'bodempje leggen' waren dat 3 hoofdgerechten, 2 toetjes en wat chips). Met de bus zijn we naar Plaça Catalunya gereden - daar bleek trouwens dat we muzikaal talent aan boord hadden. Op het plein telden we af tot de klok 12 keer sloeg en gingen we over tot de gelukswensen voor 2009!! Omdat clubs in Barcelona op NYE niet te betalen zijn, had Laetitia een Ierse pub in gedachten. Daar moest het vanwege het tijdsverschil trouwens nog 2009 worden, dus eigenlijk kon ik het twee keer vieren.. maar dat besefte ik iets te laat... ('wat staan die mensen nou te tellen?!?') Over laat gesproken, het werd laat:)

De volgende dag kon ik eindelijk bewijzen dat ik heus niet bang was voor een beetje kou en dat ik niet al weken onwaarheden verkondig. Jawel, de Nieuwjaarsduik! Terwijl ik bericht kreeg dat de oude vertrouwde niet doorging, stond ik de bikini aan te passen.. Lisette was ook zo dapper om het een keertje te proberen (wat later een inschattingsfout ten aanzien van haar weerstand bleek, maar ze deed het toch maar even!!) Ook haalden we Jobbe nog op en kwamen Laetitia en Sanne mee voor de support - of was het nou om ons uit te lachen... Hoe het ook zij, toen we aankwamen bij het strand en onze jassen uit trokken, trokken we iets anders aan, namelijk PUBLIEK. Met 14 graden buiten viel het in het niet met andere duiken, maar kou is een relatief begrip! Zoals Uros dat zo mooi kan zeggen: '..crazy dutch people'

Verder heb ik afgelopen maandag nog gebowld met Uros, Jobbe, Hanna en Sanne (Lisette had het zwaar te pakken). Mijn talent voor bowlen staat ter discussie, ik gooi even gemakkelijk een strike als een gutter - maar ik vind het wel leuk (bij vlagen dan). Een keertje derde en een keertje laatste, daar kon ik het mee doen.. Totally in the winning mood besloot Uros daarna dat we wel konden poolen. 'Tja', zei ik tegen Jobbe, 'ik ken het wel, maar ik kan het niet'. Dat was niet van belang, dus speelden Jobbe en ik samen tegen Uros en Sanne. En - ik weet bijna zeker, mede door mijn onvermoede kwaliteiten - hebben we van de twee spellen twee keer gewonnen!!

Verder is het nog wel even leuk om te vermelden dat heit en mem hier de 29e tot de 2e van februari langskomen. Ik hoop dat jullie je lijstje met bezienswaardigheden klaar hebben liggen, heit kennende ligt het huis vol met boekjes. Oja, en ik wilde A.B. uit H. nog even feliciteren, die had namelijk met 'geen bericht, goed bericht, kort om de hoek, peperkoek' de 250e reactie op deze fantaaastische site! Dat verdient een bedankje voor niet alleen deze, maar natuurlijk alle leuke reacties van iedereen!!!

Reacties

Reacties

ali thomas

Leuk verhaal weer en ik wens jou nog een Voorspoedigen gelukkig 2009 toe!!!!En natuurlijk een fijne tijd met mem en heit daar in Spanje!!!doei!!!!

elientje

hahaha nou fijn verhaal weer als altijd! echt tof dat jullie de nieuwjaarsduik hebben gedaan ouwe! :D
have fun sis xx

mem

Hoi Vronie, bedankt voor je mooie nieuwe verhaal, en we zien uit naar onze komst naar Barcelona, waar de muzikale fontein mij een van de hoogtepunten lijkt.Maar er is natuurlijk nog veeeeel meer.Groetjes , mem

Jurjen

Wat goed van je dat je de nieuwjaarsduik hebt geïntroduceerd in Spanje! Nu maar afwachten of ze de trend overnemen ;)

En het was weer een goed verhaal. Keep it up!

Froukje

Haha ik snap de uitspraak van Uros wel!! Wel een goed idee om toch een nieuwjaarsduik te doen :)! Very Dutch!! Ik heb weer genoten van je verhalen op de site! Klinkt allemaal erg leuk! Looks like you're having lots of fun :)!!!! Ga zo door meis!!
XX Froukje

de boy

ik vond je verhaal niks aan.

krijg ik nu ook een eervolle vermelding vanwege de allereerste negatieve reactie op je site?

Miranda

Lang leve de nieuwjaarsduik...
Ik zou dit jaar ook, maar ja als ze het hier niet door lateng aan, dan ik er ook niets aan doen:P:P

Leuk verhaal meisje!

xx

arjen

Leuk even een potje bowlen. als ik met mijn vrouw ga bowlen mist ze soms beide goten en vallen er enkele kegels om. Gelukkig gaat de bal volgende keer weer gewoon in de goot.

ejtreorb

?po taw gon tad trevel ,mosredna thcireb etsree teh nE

!sejteorG

aete de man skriewd----------

Wy ame en iek hewwe dy een lik ferwoarloase mar wy hewwe feitlik ek gin niis.Dus dyn stikjen mar e'wen le'st en de reaksjes.Foaral it efter uut stikjen fan Arjan wierd wol niiskierig.Froeger waerden de nemmen fan meensken ien Hielpen faik omdraeid,gewoan foar fermaaik.Leo,siz mar dot waerd Oel,en den wierden er ek nemmen by jin blewen geliek.Peije see den:der komt omkeart geliek ek oen.Bomans het oer dit ferskiensel skrieand en dot heew ek een bepoalden nemme.Een sin ies my bie blieand en dy koast den ekfan fuornen nei efteren leaze:hir komt er------NelliplaatstopeenparteretrapeenpotstaalpilleN

Jes my love thats different koek!De groeten!!!!!!!!!~

heit

Hoi,ik dacht er moet maar eens een nieuwtje op je side Bantega was voor de tweede keer op man bijt hond nu ijs club de polder met het kampioenvan Lemsterland.Je fotos was ik aan het bekijken dat was net een tropische warmte.Doe iedereen de groeten we meat again hoop dat het voorjaar begint als we er zijn.

dianne

heit denkt ook allen maar aan eten ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!