vronie.reismee.nl

Bouma&Berger in de bomen&bergen

Barack Obama is de nieuwe president van de U.S. of A. Geert Wilders wordt vervolgd door het Hof. Het natuurhistorisch museum in Nunspeet is afgebrand. Tot zover de hoofdpunten uit het nieuws. Over naar belangrijker zaken nu, hoe staat het ervoor in Barcelona?

In tegenstelling tot sommige andere landen, was het hier afgelopen week zo zonnig dat Lisette mij mee heeft gesleept naar Sitges. Dat is een plaatsje een aantal kilometers van Barcelona met een lang en vooral schoon strand! Daarnaast heeft het nog een paar musea, maar daar kwamen we niet voor... Woeste golven, uitwaaien en in de zon zitten stonden op de planning. En dus kochten we - na een tweede ontbijt in een cafeetje - wat tijdschriften en zijn we lekker in de zon gaan zitten op het strand!

Daarnaast hebben we nog een nieuw spel leren spelen, namelijk Bang! We kwamen aan bij casa Laetitia, waar iedereen met de neus in de kaarten zat - groeten was er ook niet meer bij - en 'I bang! you' en 'Its the shop! tralalla' riep. Lisette en ik kregen een deja-vu naar de Friends aflevering met 'Bamboozled', maar een kwartiertje later zaten er een outlaw en hulpsheriff extra aan tafel. Na het spel zijn we nog gaan stappen in een club.

Ook hadden we nog 2 verjaardagen deze week, namelijk die van Daska en Jessie. Die hadden een tafel vol met hapjes klaargemaakt en het was erg gezellig.

Verder zijn we nog naar Montserrat geweest, een gebergte zo'n 50 kilometer van Barcelona. Hoog in de bergen ligt het klooster en een kerk. Omdat de tweede kabelbaan naar de top van de berg niet werkte, gingen we voor een wandelingetje. Dat bleek iets lastiger dan verwacht en hoewel ik dacht dat 'zolang we omhoog gaan, we wel bij de top komen' stopte de reis halverwege de klim toen het 'pad' weer naar beneden ging. Maar aangezien we nu toch in de buurt waren, wilden we nog naar het Creu (Kruis) lopen. En och, weet je wat, dachten Jobbe, Lisette, Jessie en ik, we wagen ook nog een poging om de top te bereiken. Uros en zijn Sloveense makkers waren ons voorgeweest en moesten 20 meter voor de top terug, wegens ontbreken van een pad. Gelukkig zagen we ze in de verte om dat feit even te melden, zodat wij niet ook nog eens die extra meters hoefden te maken. 's Avonds zijn we nog met de Slovenen, Hanna, Jobbe en Matthias gaan bowlen.

Maandag - het was nog steeds lekker zonnig - hebben Lisette en ik opnieuw onze tijdschriften gepakt om naar Parc Guell te vertrekken. Daar nog even bijgekleurd tot het te koud werd, maar gelukkig wonen we een kwartiertje verderop.... nog een paar weken dan......

Voor de lezertjes thuis, de hartelijke groetjes en kusjes

Miranda

Haha en toen was je boven... Dan volgt de weg naar beneden;).
Was wel gaaf zeker?
Oow lekker die zon erbij! Geniet er maar van, want hier is het wel anders;).

Tot gauw meisje!
XX

eline

snap geen bal van dat spel, maar zal wel keigaaf zijn! mooie foto´s and see you soon! xx

dianne

bijgekleurd?dus het is er weer net zo zonnig als toen ik er was?heerlijk!EN HOORDE IK DAT BROEROS LANGSKOMT???WANNEER DAT???leuk,kun je mooi weer naar barca!

Froukje

Hey meis!
Dat klinkt weer leuk! Foto's zijn ook heel mooi geworden! Die van jou bij 'creu' is super!
Leuk dat je het nog zo naar je zin hebt! En dan ook nog een berg beklimmen, topsport!!
ENJOY!! X

BOY

Bedankt voor je kaartje! Geen idee wat er op stond, maar het was vast aardig haha!
Zit ik op 28 januari even rustig naar Editie NL te kijken...en wat hoor ik daar??? Lemsterland! En wat is het nieuws?! Komt ie: ´in de Friese gemeente Lemsterland gaan ze 50 jaar terug in de tijd´. Wat is het geval? Het schijnt dat de kids geen fatsoen hebben en daraom krijgen ze etiquettelessen haha! Ben je weer even op de hoogte!

latertje en veel plezier met the parents

aete laat van zich horen!

hullo Vronie,een wieke ies gaauw om hear.De tiid flocht,mar ja,dot ies ien Barceloana fansem ek soh.Noh,sende den komme de jierege faanen enEline bie uus to ieten,je'h solle jer eigen gebak meinimme;ame en iek hewwe er noh al sin oen.En et sol ame en my beniie atr dot joenkjen ek mei komt want et faan mut leawk soenge; no"h ho"h mear siealen ,ho mear freugde. Mar jaah der mist wol een!No"h faan ,een soad plesier mei jimme mem en fear derre;et wear soed naat so moaj wodde en as jimme fear de Hertog fan Alva tjian et lyf ront den jowt er mar een tokken skeet want die fent mei iek naat liie.De groetenis oen allegar !! Ame enaete.

annie

he vronie leuke side heb je heb hem eindelijks een keer bekeken de verhalen en fotos zijn ook mooi en pa en ma lekker een weekentje bij je over de vloer wat wil je nog meer maak er nog wat moois van de resterende tijd daar en groetjes van ons ut de lemmer gr bertus en annie