vronie.reismee.nl

Heit en mem in Barcelona!

Het was in december toen heit (volgens mem niet op het juiste moment) vertelde dat ze me zouden opzoeken in de grote stad. Uitstekende timing, want januari: lekker weertje, twee weken voor ik zelf naar huis ging en middenin mijn toetsperiode..... over het juiste moment gesproken!

Maar goed, het was donderdagmiddag dat ik ze van het vliegveld haalde - wat ze overigens nog niet wisten, want ik had gezegd dat ik geen tijd had (is leuk he mem, zulke grappen!). Met de trein naar de Passeig en van daaruit met de metro naar Lesseps alwaar ik zit gestationeerd en ook het hotel van hun keuze staat. Eerst even de hotelkamer inspecteren en daarna mijn eigen casa bekijken. Dan gaan we de stad in, en wel naar Parc Guëll (of Park de Gwel, zo u wilt). 's Avonds trommelen we Lisette op om mee te gaan naar haar lievelingsrestaurant, de Kanarie.

Vrijdag rond een uurtje of 10 gaat de bel en staan H&M alweer op de stoep. Een reisje naar de Tibidabo staat in de planning. Als we daar vandaan komen gaan we nog even een broodje eten bij de SubWay. Nog wat wandelen over de Ramblas, langs de haven en van daar naar het strand. 's Avonds eten we nog wat bij de Poma, die niet helemaal naar onze smaak blijkt, maar wel okee. Ik ga daarna nog even wat drinken.

De volgende ochtend regent het helaas en zijn we genoodzaakt om de plannen enigszins te wijzigen. Eerst gaan we naar een klooster wat heit in zn boekje heeft gelezen. Het is wat aan de kleine kant en we zijn er al snel mee klaar. Daarna gaan we via Plaça Catalunya naar Casa Batllo van Gaudi en dan naar La Pedrera, waar we in het museum gaan kijken. Als we even later aan een broodje zitten besluiten we om door te gaan naar de Catedral waar de ganzen wonen. Wanneer we alles gezien hebben en compleet verregend zijn, gaan we naar huis/hotel om ons te verkleden. Heit is helemaal vol van de Kanarie en wil er meteen weer gaan eten, dus spoeden we ons na het verkleden weer naar het restaurant. Matthias belt dat er vanavond Correfoc (vuurrennen) zijn in onze wijk. Door de regen gaat dat trouwens niet door. Wel eist hij dat ik nog langskom voor een spelletje Bang! en het is altijd moeilijk nee zeggen tegen Matthias...

Zondag is alweer de één na laatste dag en helaas regent het ook. We besluiten dus naar het Barça stadion te gaan. Daar krijgen we de gehele tour door het stadion (kleedkamers, perskamers, tribune etc). En dan is het tijd om de klassieker van de stad te bezichtigen, de Sagrada Familia. Op de laatste avond wil heit graag paella (ik bin begon mei paella en ik eindig mei paella) eten en dus op zoek naar een restaurant. Heit is daarin niet kieskeurig en we mogen ook best weer naar de kanarie maar daar steekt mem een stokje voor. Daarom kiezen we voor een restaurant op de Ramblas.

Maandagochtend wil heit nog 1 keer naar Parc Guëll, want we zijn nog niet in het museum geweest. Dus gaan we daar nog even naar terug en koopt mem nog wat souvenirs voor het thuisfront. We eten nog een stokbroodje en ik pak nog wat van mijn spullen in die alvast weer terug kunnen. Dan is het al weer tijd om naar het metrostation te gaan - maar dat is dicht.. Plan B, met de bus naar het treinstation. Gelukkig heeft ook de trein vertraging en daarom komen we ruim op tijd aan. De vrouw achter de KLM balie heeft in de gaten hoe gezellig H&M het hier vonden en zet de een op stoel 19E en de ander op 30F.... Anyway, inmiddels schijnt de zon weer in Barcelona en staan de foto's op Internet.. Back to normal en niemand meer die in steenkolenspaans gemengt met Fries 'la cuento porta for' vraagt..... Jammer of niet, oordeel zelf.. Tot over twee weken!

Reacties

Reacties

dianne

hahahah wat een prachtig verslag!hoe was het met mijn gansjes in de kathedraal?
volgens mij hebben jullie 4 gezellige dagen gehad!
maar hoe moet dat over 2 weken met matthias zn bang?kan ie niet eens in nederland komen bangen?(en ook nog even cherie zingen voor mij)

miranda

Wat jammer van het weer zeg, maar jullie hebben wel echt veel gedaan he!
Leuk om weer te lezen en je foto's te bekijken:)

Tot over 2 weken!

xx

mem

nou je hebt er een mooiverhaal van gemaakt, ik kan het zo overnemen voor mn fotoboek. Wat betreft die stoelen, daar gingen wij dus niet mee accoord en heeft heit snel even geregeld dat we gezellig naast elkaar terug vlogen.Vronie, bedankt voor de leuke dagen en alles wat je ons hebt laten zien.Tot de 14e!!

el padre

que tal?mooie fotos en humoristisch verslag.adios in olanda en nog gracias voor je esta llovendo a jarros.

de boy

uit welke 'coyboy'-film heeft 'ie dat overgenomen? Anyway.. Check maar even of broertje het Spaans een beetje onder de knibbel heeft en veel plezier samen!

latertje

wat doet de heer Blom nou?

Vronie,faan,dit ies forloapig de leste kear dot iek dy so'h skrieuw. En dot spyt mie niks.Ame en iek hewwe begreapen dot"st doe der moai het opstetsen hest op een heel bre"eh terrein.Der sol no"h een fier famieljelid van dy ek nei Barseloana foar stuudje.Niis hew iek firders naat,iek sol no"h eawen nei Jochum om boadskippen en den sol iek ieten meikje foar Ame en mysem.Kest doe alles het as iek dy skrieant hew ek wur opseekje;want dot woerd iek wol wur wur om hewwe.So"h naat den eawen goh"we frieanden!De groetenisse fan ame en mie oen allegoar mei nemme oen broertjen en oen"t seh"n soe iek sizze!
Is goooeeed!Blijft goooeeed!!!

Froukje

Ola!!
De foto's had ik al gezien en het verhaal is net zo leuk!! Volgens mij hebben je ouders het naar hun zin gehad!! Maar jaaa.. wat wil je ook met zo'n avontuurlijke dochter :P!! Ik ben wel super jaloers.. jammer dat wij je stulpje niet hebben kunnen zien! Moeten we maar eens terug.. wat spijtig! Haha!
Nou geniet nog maar even van de laatste dagen! See you! X

Broertje (vanaf locatie)

Voor de intimi, gisteren bij de kanarie gegeten! En voor Dianne: de gansjes waren er allemaal nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!