vronie.reismee.nl

Het 9-dagen lijstje

Wie mij de afgelopen tijd zo'n beetje heeft gevolgd, die kent het 9-dagen lijstje. Hierop stonden alle dingen die ik tijdens mijn bezoekje aan Nederland wilde doen en eten. Van de 20e tot 29 december had ik daar dan de tijd voor. Nu volgt de uitwerking ervan....

Zaterdag rond een uur of 6 's middags werd ik door Dianne, heit, mem en Spongebob van Schiphol gehaald en daar begonnen we meteen met de lijst.. een saucijzenbroodje en een oliebol, dat smaakt prima! Thuis aangekomen kreeg ik nog gebakken aardappeltjes met appelmoes, dus het lijstje ging lekker snel (check, check, dubbelcheck).

Zondag kwamen ame en aete als verrassing langs, net nadat ik met Sandra een ritje had gemaakt in haar nieuwe auto. Erg gezellig natuurlijk, want ik dacht dat ik die pas met de Kerst zou zien!

Maandag lekker uitgeslapen en maandagmiddag een patatje conflictsituatie gegeten en bij beppe langsgeweest. 's Avonds kwamen Arjan en Michelle nog langs voor een spelletje Kolonisten.

Dinsdag de Kerstinkopen gedaan met moeders en voor ik het wist was het alweer Eerste Kerstdag, maar ook Sinterklaas! En in dit gezelschap was de bedoeling van een gedicht bij het kado natuurlijk meteen duidelijk en ook de surprises mochten er zijn: maarja, we hadden dan ook 3 weken extra!!!!!!

Tweede kerstdag langs oude ame geweest en daarna kwam het gourmetstel op tafel! En zo gauw iedereen uitgegeten was, was het tijd voor het edele rummi!

Derde kerstdag, beter bekend als aete's verjaardag vierden we natuurlijk ook dit jaar. Eerst soep en snert met broodjes en daarna als een speer naar de speurtocht in het Schaatsmuseum en als ik ook even voor mijn teamgenoot Dianne mag spreken: dat ging gesmeerd! Alle vragen natuurlijk helemaal zelf beantwoord dus we gaan door voor de hoofdprijs! 's Avonds ging ik uit eten met Froukje en Miranda, die niet in de 9dagen mochten ontbreken. We moesten dan wel zelf ons eten koken, maar dat kunnen we gelukkig heel erg goed.. Daarna hebben we nog wat gedronken in de Faam - waar Dianne en Eline ook nog hun bed voor konden laten wachten.

Zondag aten we nog heerlijk bami van de 9dagen lijst, het sjoelcontest voor criminelen en was het alweer tijd om afscheid te nemen van de meesten, behalve heit, mem en Eline. Die brachten me de volgende middag naar Schiphol (met hamkaascroissant), waar we nog een kopje thee dronken.

We beschouwen het lijstje als afgemaakt, alhoewel ik toch nog een paar dingen heb gemist zoals schaatsen op natuurijs!!! Maarja, misschien komt er in februari ook nog wel wat ijs en sneeuw zodat ik dan mijn volgende lijst af kan werken!

Iedereen bedankt voor de gezellige tijd in Nederland (om met de legendarische woorden van Lisette te spreken: 'wat ging de tijd snel he') en alvast een fijne jaarwisseling, pas op met mist, succes met duiken en tot in februari (of voor heit en mem: tot in Barcelona)!!

Reacties

Reacties

de Boy

Kom net van het ijs, tsja dat is toch een gemis voor jou!
Nog even over die speurtocht beste lezers, het team v&d heeft niet alle antwoorden zelf gevonden!!! Maar ach, eline wint toch de prijs want je weet wat ze zeggen: geluk is met.......juist: Eline!
Nou ik zal zo alvast in de stemming komen in de Faam en dan vanavond écht party party! Jullie daar ook een hele fijne jaarwisseling!!

latertje

heit

Hoi,we zijn hier in een kleine mistige met rijp op bomen otterweg 39 .hoop dat jullie een fijne jaarwisseling hebben.p.s mem en ik hebben zelfs een 29 plan in optie oant sjen in Gargia

elientje

hmm wat moet die boitje??!

maareh ja het was een fijn negen dagen plan, dat zeg ik je! jaa het ijs.. zelfs je kleine zusje heeft geschaatst!! ooh :shock: hihi nouja tot in februari, gelukkig nieuwjaar :) kuss

dianne

he sis!
leuk dat je me zo vaak noemt in je verslag, zo wordt ik nog beroemd :P
heb vanmiddag ook geschaatst in t leeuwarder bos (was eerder klaar met werken en mocht schaatsen van een meisje lenen die niet meer wou). er is een film van want ik deed zelfs nog 'dansen op t ijs' (t waren kunstschaatsen)

maar ik vond t gezellig met je in nederland! succes in barna (wat is gargia??)
xx

mem

Hee Vronie, ik weet niet wat heit allemaal schrijft, over een 29plan dat we hebben, ik weet van niks. En over tot ziens in gargia weet ik ook niks.Maar verder is hier alles goed en over een paar uurtjes ist 2009. Fijne jaarwisseling, en mooie duik morgen. Groetjes, mem

aete leet fan em neare!

for earst de beste winsken foar 2009 foar allegar jin at uus le'hf bnne en seaker foar dy.
Jester(aald jiersdei)bin iek nei Idsses hoafd west foar ienspeksje,soh fier as iek seh'n koast iis en jitteres iis! Iek see tjian Ame,doe must Dianne mar waskouwje mar
iek wet et naet,et sol wol opstikkene futten uutdroaje,mar ja johhet de leaftiid.Ame sit foar deT.V.
bie de Wiener Fielharmonieker,aansen iete;sop en broadjes,jitte oer fan'e jierdei.Soh noh binne we een paer oeren firder,Ids en Coby hewwe west te niejierjen en iek bin troch et iis fanne fiewer ginzen,dusforskeenje!No'h noh west al wur heel het niis uut Hielepiepen,iek soead sizze:tot een oaren kear!!

aete leet fan em heare 2

Dot heef iek jitte ferjetten:Dianne het belle dot de niijiersdoek naet trochgeeng want de reddngsbrigoade koast naet uutfarre.Derwierd wol et ene of oare yn een tobbe of soh,mar dot leek jer 3 kear niks.
Buutjen wetter et wordt al letter,fuule better!
Nooah??

broertje

Gelukkig 2009, zussie! :)

dianne

aete door het ijs, dat mut in ut nijs!
maar goed, helaas geen duik dit jaar :(
heb wel de hele ochtend geschaatst met heit, ook leuk!
jij veel succes om half 5, ik hoop dat je medestanders vind!
prospero ano nueve!

Michelle

Gelukkig nieuwjaar!!!! Is jouw nieuwjaarsduik wel doorgegaan? En Oud&Nieuw was ongetwijfeld prachtig? Heerlijk op mijn verjaardag geschaatst, het mooiste cadeau dat ik me kon bedenken! Oh, nee, toch niet... Het mooiste cadeau was een superdvd van de lieve schoonzussies! En nog wat fijne aanvullingen. Bedankt! Ik geloof trouwens dat de dvd jouw ingeving was (correct me if I'm wrong), dus dat is dubbel BEDANKT!

Groetjes Michelle

Miranda

Je 9-dagen lijstje zag er goed uit;)!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad hier in Nederland;). Ik vond het leuk je weer te zien!!

xx

A.B.teH.

Geen bericht,Goed bericnt.Kort om de hoek,peperkoek.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!