vronie.reismee.nl

Ik kwam voor de studie naar Barcelona, dus studeren zal ik..

Livin' la vida loca!

'Een update, we willen een update'!.. Maar ik heb er net iets opgezet, dacht ik bij mezelf. En ik heb natuurlijk alweer veel nieuwe dingen beleefd, zeker wel. Toch kan ik niet iedere week een verhaaltje op de site produceren.. In tegenstelling tot wat vele mensen denken, ik moet ook naar school hoor..! Daarom zal ik nu ook eens wat daarover vertellen, want misschien schept dat wat duidelijkheid;)

Ik heb nog een paar dagen les en vrijdag is het eindexamen. Volgende week maandag hebben Lisette en ik ons spreekvaardigheid examen en dan worden we door Juf Silvia de spaanse wereld ingestuurd, iets waar ze volgens mij ook stiekem een beetje blij mee is.. De opmerkingen de laatste week verschilden van: 'atención por favor' tot 'chicos, estaís imposible!'. Oké, vorige week was onze spaanse kennis dan ook wel tot een dieptepunt gezakt (ik kon me even niet meer herinneren wat ook alweer 'donderdag' was..) Verder - in het kader van gelijke behandeling - begonnen vorige week ook de lessen van de andere studenten. Lisette en ik zijn al met de derde week bezig, dus dat mocht ook wel eens! Wat we deze week zo ongeveer gedaan hebben is Spaanse zeeslag met werkwoorden ('El juego de los barquitos'), wie ben ik ('¿quién soy?) en 'me gustas tu' van Manu Chao vertalen. Wie nog durft te beweren dat ik hier alleen voor de fiefalderoah zit, die heeft het dus mooi mis!!!

De overige lessen die ik de afgelopen weken heb gedaan waren Marketing Communicatie (de quatro p's, ja die ken ik nog wel), Finances (balance, cuentas, efectos - gesneden koek), Amadeus (een programma voor reisbureaus, vanachter de computer en het programma is engels..) en toeristieke promotie ('pssst lisette ik begrijp er niks van', o lisette is aan het tekenen..). Op de faculteit zijn nog meer Erasmus studenten (uitwisseling), namelijk uit Oostenrijk, Polen, Portugal, Rusland en Italië.

Maar goed, terug naar de fiefalderoah:

Afgelopen week zijn Lisette en ik naar de film 'Vicky Cristina Barcelona' geweest met Hanna en Jobbe. Als hij in Nederland in de bioscoop komt, ga m zien! Tis echt een rare film maar de stad is zo mooi! De films zijn normaal gesproken in het spaans met Engelse ondertiteling maar er zijn 3 bioscopen die ook de échte film draaien en daar waren wij. Alleen aangezien het zich afspeelt in Barcelona werd er natuurlijk ook Spaans gepraat. Ik wil verder niks verklappen van de film, maar er hebben twee Spanjaarden ruzie en dat werd dus niet ondertiteld... ;)

Zaterdag zijn we op de Tibidabo geweest, waar de kerk 'Temple del Sagrat Cor' staat, wat echt een heel mooie kerk is. En we kunnen hem bijna zien vanuit onze straat want de Tibidabo is het hoogste punt van Barcelona. Voor iedereen die denkt, Tibidabo, waar komt me dat ook alweer bekend van voor... (en nee moeders, het is geen discotheek) Joey uit Friends: 'Have I ever told you about the time I was hitchhiking through Europe.. I was at Mount Tibidabo..' Voor de kerk is trouwens een kermis ('en God zag dat het goed was'), wat een combinatie.. Oja, in de rij voor de kabelbaan zag ik een filmpje met allerlei speelgoed dat me vaag bekend voorkwam van de woonkamer van ene ame en aete. Helaas heb ik niet de eend op het fietsje gezien, maar wel de draaimolen!

En zondag was het weer tijd voor..... Castellers!! Wat een traditie is dat toch he.. Eentje waarvoor ik op zondagochtend om half 7 voor uit mn bed kom om met de trein naar Tarragona te gaan (en rond te rennen om iedereen die meeging te vinden). Daar was in een arena een Concurs (wedstrijd) van 16 groepen catalaanse castellers tegen elkaar. En naast nieuwe prachtige creaties op human tower gebied, leerde ik ook een andere kant van sommige klasgenoten kennen..:) Wat trouwens ook wel leuk was, VilaFranca (1 van de groepen) wordt door niemand van de castellers leuk gevonden omdat ze te arrogant zijn - ze hebben ook gewonnen, dus dan mag dat, volgens mij.. maar wie ben ik.. Rivalry in the arena! Me gusta!

Tot zover weer even mijn belevenissen in het nooit saaie Barcelona! Oja, voor volgende week woensdag hebben we kaartjes voor... CIRQUE DU SOLEIL! Het is wel verrotte duur, maar het staat op mijn to-do lijst ('moet ik een to do lijst hebben? o oke, dan staat een to do lijst maken als eerste op de lijst..')

¡Cuidate mucho! Take care en hou je haaks!

Reacties

Reacties

mem

bedankt voor dit mooie verhaal, vronie. Ik weet wel dat je heus wel meer doet dan feesten hoor.maar je moet ook genieten nu je daar toch bent. Voor je dierenalbum van WNF hoef ik nog maar 2 plaatjes dan ist vol. goed he?Op t werk sparen we allemaal met elkaar mee.Nou, succes met de studie, groetjes van mem

dianne

wat een mooi verhaaltje voor het slapen gaan, terwijl ze bij baantjer de verjaardag van Prins vieren (ipv de moord op te lossen bij de balletschool)
anyway, mount tibidabo bracht weer een lachsalvo bij mij naar boven :)
wil ik ook zien!mag ook gewoon vanuit je raam hoor, hoef niet alles te zien, behalve dan de torenbouwers yeahhhh

dianne

oh ik heb ook nog een zakje plaatsjes liggen!
t meisje van de pois vroeg: spaar je stickers?
ik: nee................maaaaaaaaaaaaaaaaaar mn zusje wel!
heb m nog net opengemaakt, zal em wel even meenemen binnenkort naar het nooit saaie bantega :)

Miranda

Ik vind het iedere keer weer een feestje om je verhalen te lezen. Echt leuk wat je allemaal doet.
Vronie en de avonturen in Barcelona :D.

Nu nog ff je fotootjes bekijken!

xx

broertje

Tibidabo, is dat geen discotheek? :)

zusje

aaah tof cirque du soleil! ik ben jaloers!! de rest kan me gestolen worden :p haahhaah geintje natuurlijk ;)
mooi verhaal weer...xx

mem

hola vronie, muchos gracias voor de mooie kaart met felicidados voor mijn anniversaros.Je ziet dat mijn Spaans ook met sprongen vooruit gaat.De postzegel was weer niet gestempeld, dus wy bent sunich, die komt weer naar je toe(met dianne denk ik)Je plaatjesboek is vol, ik kreeg de laatste van Annie . Ik hoop dat je spaanse examen goed is gegaan, groetjes, mem

Sjon

Aaahloa!:P

Nou hier ook nog maar even een berichtje!;) mooi verhaal weer tante leen!! (had t nog niet gelezen, nu wel hoor;)hahaha!)
Wat cool dat je naar Cirque du Soleil gaat!!!! Echt leuk!! Nou k zal mn verhaaltje niet te lang maken,
ik zou zeggen geniet ervan en veeel plezier!!!

Liefs Sjon!

dianne

er is nu de aflevering met mount tibidabo!
die moet ik toch wel echt even in t echt zien he ;)
monica: its the deli again
joey: allright... i'll have a sandwich
hahahha moet je ook zo lachen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!