vronie.reismee.nl

Alsof Barcelona nog niet genoeg is!

Omdat vliegen verslavend is. Omdat reizen verslavend is. Omdat ik nog lang niet genoeg van de wereld heb gezien. Omdat ik overal een insider wil zijn. Ik kan eigenlijk wel honderden redenen opnoemen waarom. Gewoon, omdat het super leuk is!

Precies daarom hebben wij een ticket en hotel geboekt. Daarom gaan wij 4 dagen uit ons mooie appartementje in Barcelona. Daarom zit mijn fototoestel nu al in de lader.

We missen dan wel weer 2 belangrijke lessen op school, en de leraar zal misschien kwaad zijn en zeggen dat ik er moet zijn, maar ik bepaal dat! En ik ben er niet! Ik kan namelijk niet! Ik zit namelijk 1000 km verderop!

Omdat ik vanaf hier al voel dat de spanning sommigen te veel is, verklap ik het maar alvast:

Van 6 november tot 10 november zit ik in Rome! Hoezee! Ik heb er nu al ontzettend veel zin in! Het hoe en waarom ('ik wil meer landen op mijn landenkaart kunnen aanstrepen') van deze reis is inmiddels een beetje tot de achtergrond verdwenen - maar dat geeft niet, want we hebben er zin in!

Maar terug naar Barcelona, want daar is het natuurlijk ook geweldig! Zondag zijn we met een groepje taalstudenten naar het strand geweest. Eergister hebben we voor het eerst Nederlandse pannenkoeken gehad (Lisette: 'Zullen we morgen weer pannenkoeken eten?'). Gisteren kregen we allebei onze eerste post van het thuisfront! Heel leuk, zo leuk zelfs dat Lisette er raar van ging dansen - dus stuur meer post, dan film ik haar terwijl ik de post overhandig...! Vandaag in de taalles heb ik drie keer mijn slapende Belgische klasgenoot moeten wakker maken, omdat hij gisteren op stap was geweest - hij had ook al in het gras liggen slapen want 'dat was zo lekker zacht'. Daarnaast heb ik nasi gegeten en Lisette aardappelpuree en alhoewel we de vertrouwde saus misten, was het wel lekker!

En morgen hebben we ons eerste examen! Het is een leestoets met verdad o falso (juist onjuist) vragen. De rest van de examens is in oktober, en de examens van toerisme zijn pas in februari - dus voorlopig hoeven we ons nog niet echt zorgen te maken. Morgen begint trouwens ook La Merce, dus als jullie voorlopig even niks horen.....

Voor nu allemaal alweer bedankt voor het lezen en tot het volgende verhaal!

Oja Arjan, hoe zei je ook weer dat die bank heette....;)

Reacties

Reacties

Broertje

Banco di Broeros! :)

teleurgesteld zusje

damn!! en ik maar denken dat je naar huis kwam! nouja goed.. dit zal voor jou wel weer leuker zijn denk ik.. maar denk maar niet dat ik daar een vakantiekrant voor maak! dan kom je eerst maar naar huis om t op te halen haha

Miranda

Wiehoe!!! Wat leuk zeg Rome. Maakt niets uit dat je daarom lessen mist.. Je moet lekker doen waar je zin in hebt;)!!
Have fun lady!

Xx

dianne

hee reizigend zusje!
ik had vandaag de DAG gepakt, en hoe toevallig stond er een artikel in over hoe leuk de wijk Gracia wel niet is!!!
ik dacht: vertel mij wat..
en toevallig is eht vandaag ook nog de 'talk like a pirate day', helaas las ik dat pas in de trein, anders zat ik hier echt met een lapje voor mn oog :)
en het is ook nog de dag van de dietist!
nou als dit geen mooie dag wordt, dan weet ik het ook niet meer!
bon dia!!!! (jaja, ik spreek ook catalaans)

de boy

Hey!
Ik dacht dat je de oversteek zou maken naar het Afrikaanse continent...dan valt Rome me toch reuze mee! Maar wie weet gaan jullie in het komende half jaar nog wel een keer een tripje maken buiten de Spaanse grens (Kies Afrika bla bla bla).
Nou ik heb verder niks te melden dus latertje maar weer!

snuk

hallo bazinnetje, even een berichtje van mij. er heeft net een wat oudere mevrouw even een kwartiertje met me gespeeld en ze liet me ook even in die kleine bal lopen, maar daar vond ik niks aan, want ik botste overal tegenaan, en toen zou ze me eruit laten en kreeg ze de bal niet open.maar verder vermaak ik me wel zonder jou, al ben ik natuurlijk wel een beetje onwennig.ze passen wel goed op mij. nou, dit was het even, pootje van je snukkie.

Froukje

Hi Vro!!
Nou de titel zegt al genoeg he.. alsof dat niet genoeg is!! Haha! Echt super cool voor je dat je ook naar Rome gaat! En dat is pas het begin..? Ik ben nog steeds zoo jaloers op je..! Gelukkig heb je het zo naar je zin!! En ik vind het tof om al je verhalen te lezen.. echt op zo'n heerlijke vronie-manier (=positief bedoeld hoor;))!!

Ow en aangezien jullie zoooo vrolijk worden van post.. hehe.. wat is je adres??
En nog steeds.. HAVE FUN!!

XX Froukje

dierenbescherming

GROOT ALARM
na bovenstaand bericht (nou ja...Froukje zit er nog tussen...), is er meteen met man en macht uitgerukt naar de verblijfplaats van Snuk. Een pootje eraf????!!!!! gelukkig viel het mee...het ging deze keer om een figuurlijk pootje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!