vronie.reismee.nl

..wat...? is het al weer vrijdag??!

De dagen vliegen hier werkelijk voorbij! We zitten hier alweer twee weken in het mooie Spanje en vinden het steeds meer geweldig..:D Er is dan ook zo veel te zien en te doen hier! We hebben de afgelopen dagen de Sagrada Familia bezocht - het meesterwerk van Gaudi dat nog lang niet af is, de Font Magica bij nacht gezien - een 'gekleurde' fontein met muziek en lichtshow in de stad, park Guell - nog zo'n Gaudi kunstwerk, de winkelstraten, de haven, het strand.... En volgens de National Geographic reisgids zijn we nog lang niet klaar

Ook is er gelukkig (en dat is vooral te danken aan mijn reisgenote) veel te lachen hier!

Om eens even wat van die rare fratsen op te noemen;

- ze loopt op sokken in een mummie museum

- ze valt van de trap op de eerste schooldag

- ze stelt elke dag weer nieuwe Willem Wever vragen als: hoe ontstaan heuvels, hoe ziet eten er in je maag uit, waarom geven we in Nederland 3 zoenen en niet 2 zoals in Spanje?

- ze 'schrikt zich de blubbers' van een clown (oke hij kwam dan ook wel op haar af rennen met enge geluidjes..)

Verder leer ik natuurlijk heel veel op Spaanse les, en ken ik inmiddels alweer heel wat nieuwe mensen en nationaliteiten. Zo zitten we met 18 mensen in de klas - en ze komen overal vandaan: België, Monaco, Slovenië, Zwitserland, Denemarken, Japan, China, Iran, Turkije, Singapore en we zijn met 3 Nederlanders! In het huis waar ik woon zitten nog 2 Duitse studenten en een meisje uit Servië. En dan praten we nog niet eens over de 'locals'... Ik denk dat die 7-stappen theorie toch wel klopt!

Ik kan je wel vertellen dat het hier heel goed slaapt ondanks de warme dagen. De ramen staan dan ook dag en nacht open (is dat niet gevaarlijk, nee dat is niet gevaarlijk, we wonen op 5 hoog) en ik ben aan het eind van de dag meestal ook vrij moe. Ik woon natuurlijk midden in de stad, maar er is niks van te horen hier!

Voor de mensen die interesse hebben in mijn eetgewoontes, we koken hier regelmatig. Dat wil zeggen, Lisette kookt, want die heeft er altijd zin in en als ik iets in de keuken doe is het bijna altijd het verkeerde.. ('meer olijfolie in de pan', 'nee het moet nog wel 10 minuten') Als we uit eten gaan, is t een broodje bikini (= tosti), pollo/pollastre (=kip), hamburguesa of een entrepan (=stokbroodje).. we proberen ook wel Nederlandse dingen te vinden maar ze hebben ze simpelweg niet in de supermarkt. Er ligt nu al een week een bloemkool in de koelkast maar we weten nog niet wanneer we die op gaan eten! Bijna elke dag komt Lisette weer op een nieuw gerecht, waarbij ze roept: 'ik ga mn ouders vragen of ze (..'pindakaas, appelmoes, satesaus, conimexgerechten, etc'..) meenemen'. Meestal wordt dat dan gevolgd door 'Dat is echt een gat in de markt!'. That's the retail spirit...

We hebben wel een keer pannenkoeken gegeten in de haven, maar bij Lisette was het meer een crap dan crepe - dus we gaan ze hier een keer proberen te maken, de Nederlandse klassieker!

De eerste feestdag is ook achter de rug, de dag dat de Catalanen hun vrijheid verloren (en heeel heel graag terugwillen).. Veel straatartiesten met muziek, dans, levende standbeelden - nouja die staan er eigenlijk altijd. Verder hingen er natuurlijk Catalaanse vlaggen over het balkon, want het mag dan feest zijn; eigenlijk is het een heel politiek gebeuren..

Vanaf 19 september start hier een soort feestweek/festival, 'La Merce' en het schijnt dat die Spanjaarden dan nog veel gekker doen... ik ga het zien en zal het jullie vertellen - alsof je er bij bent geweest

Wink

Vandaag zijn we bij de dierentuin geweest, omdat ik natuurlijk kleine Elmo en Snukkert heel erg mis.... in de straat zit wel een hondenwasserette en is voer te koop, maar geen diertjes om even te aaien! Schande! Nouja, vandaag is dat tekort weer helemaal aangevuld en kan ik er weer even tegenaan!! Ik zal later weer foto's plaatsen, maar voor wie mij kent in een dierentuin: het zijn natuurlijk weer veel te veel foto's! Oja ook nog video's van de dolfijnenshow die we gezien hebben!!! En in de metro zagen we nog een goudhamster!! Met andere woorden: het is hier fantaaastisch! en we gaan nog niet naar huis.....

liefs uit Barcelona

Reacties

Reacties

oppas-sis

ik vraag me af waarom je yoshi niet mist.. die is toch altijd veel meer 'aanwezig' dan elmo?:p xx

andere-sis

ja irritant aanwezig ja!ik denk dat ze die haarbal niet snel zal missen hahahaha...
zat die hamster gewoon los in de metro?had ie wel een kaartje dan?
ohja als lisette echt wil weten hoe eten er in de maag uitziet, dan mag ze me bellen als jullie terug zijn (wat nog laaaaaaaaaaang niet zover is)
nou hier gaat alles zn gangetje, dat betekend: vroeg op bed en morgen voetballen..
jij veel plezier met al die mensen in dat kot enzo..

Jurjen

Je reisgenote zorgt zo te horen voor de nodige hilarische momenten tussendoor :)
Ik ben echt heel erg blij voor je dat het daar zo goed bevalt! En blijf berichtjes plaatsen, daar ben ik dol op!

In Zwolle gaat ook alles op rolletjes.. bijna :P
Ik had bij avond een muur geverfd en de volgende ochtend bleek de helft van de muur niet geverfd te zijn.. oeps! Ach ja, het bevalt me hier wel. Lekker doen waar ík zin in heb :D

Spreek je!

grote kleine sis

Ik zal morgen kleine snukkert wel even uit de kooi halen om te spelen hoor! Heb ik mijn plicht ook weer gedaan..
Morgenavond zal ik weer even lekkere drankjes inschenken achter de bar, altijd gezellig! Ik mis wel de feestweek in E'brug tot spijt van velen, maar ja je moet keuzes maken..

Nou fijn weekend!!
latertje

Miranda

Zo zo, dat klinkt goed allemaal:).
Zo beleef je nog eens wat he! Ik vind het super dat je het zo naar je zin hebt, hou dat vooral vast en geniet van iedere dag. Voor je het weet begin je alweer met aftellen!

Fijn weekend en tot mails!

Xx

Miranda

Och nou vergeet ik nog wat. Ik lig namelijk al een tijdje in bed, maar kan niet slapen.. Dus wat heb ik gedaan.... ik heb het Portugal boekje erbij gepakt. Altijd leuk om te lezen. En nu weet ik weer precies hoe jij je voelt als je morgen op het strand ligt;). Ik ging ff terug in de tijd:P

Broertje

Wacht maar tot die Spanjaarden jouw onovertroffen pannenkoeken proeven, "Hij is weer heerlijk, Juanita", over gaten in de markt gesproken! En voor de "sissen", ik heb geen idee wie grote kleine, kleine grote, oppas- en andere sis zijn, graag iets concreter! Inhetweekendachterdebarsis, mkv-ole-olesis en netinbezitvanrijbewijssis, dan snappen we het wel!

vronie.reismee.nl

i
hullo Vronie
nou dat is een heel verhaal leuk hoor, zo blijven we helemaal op de hoogte. Bedankt voor de kaart, ja dat gebouw zou ik ook wel eens willen zien.
Je hielpers is perfect, beter dan dat van Hessel de kiep
die had een stukje in Uus likje wraald. hetleek nergens op.Ik zei tegen aete "het lijkt wel of ze een taalknobbel heeft" Voor vandaag weer genoeg.
groetjes van ame en natuurlijk ook van aete.
.

mem

wat zien jullie veel, en je schrijft t ook beeldend op.is je pietpiraathagelslag al bijna op? Is er daar geen winkeltje met nederlandse spullen? Dan worden jullie vaste klant. Succes met de taal enz.groetjes.

Froukje

Jemig, wat ben jij aan het genieten! En gelijk heb je, haha! Ik ben jaaaaaaaloers!! Het klinkt allemaal heel erg leuk :)! Ik ben blij dat je het daar zo ontzettend naar je zin hebt! Goed om te horen! Hier gaat het gewone leventje door.. slecht weer, werken.. je weet wel! Extra redenen voor jou om lekker in Barcelona te blijven ;)!
Nou meis.. have fun!!!
X mij

aete en ame

fannemidde mut iek nei Snits te blo prippen en aensens sol iek foar ame kokje.Jester ei de groate swe'wer nei et feld west,moai fliend,mar het een wre'den laanding,dus knippe en plakke.Iek hev roezje mei Belinda,iek hev dy al twa kear een stikjen stierd,mar hy ferrektet omte ferstieren.Goeje faan!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!