vronie.reismee.nl

¡Vivo en Barcelona!

Hallo allemaal, of zoals ze hier in Barcelona zeggen: ¡Hola a tothom!

Ik zit nu op mijn eigen kamer te internetten en uit het raam te kijken hoe heerlijk het zonnetje schijnt (je weet wel, zo'n gele bol die heel warm wordt..) Vandaag hebben we eindelijk de laatste voorbereidingen gedaan voor het nieuwe schooljaar in Spanje - op het betalen van de taallessen na! Het inschrijven wordt voor ons gedaan door de 'regelaar' van deEscola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera (het klinkt allemaal zo mooi, je zou haast vergeten dat het een school is!) Daarmee zijn we eindelijk een stap verder gekomen hier, want hij is één van de weinige die Engels spreekt.. Hij verzekerde ons ervan dat onze lessen in hetSpaans worden gegeven - een enkele leraar spreekt zelfs ook een beetje Engels - en niet in het Catalaans. Gelukkig maar, want het is allemaal al lastig genoeg, met al die talen

Surprised

Onze school start trouwens pas 22 september, dus de eerste twee weken zijn alleen4 uur Spaans per dag, waarschijnlijk van 10uur tot 2, of van 3 uur tot 7. De lessen gaan dus vrij lang door, ons gewone rooster loopt van half 9 tot 9 uur 's avonds!!! We kunnen zo'n 3 a 4 vakken kiezen - elk vak is ongeveer 2 keer per week en kan van één tot drie uur duren.Mocht het al te moeilijk zijn, we hoeven maar in 2 vakken te slagen..

De eerste vrije dag is ook al in zicht: 11 september (waar ken ik die datum ook alweer van) is hier eensemi-nationale feestdag, namelijk die van Catalunya. De tweede vrije dag (tenminste, waar we profijt van hebbenwant de rest valt dit jaar op zaterdag en zondag)is op 8 december (waar ken ik die datum ook alweer van) en heet La Immaculada. Dat feest gaat over Maria en haar onbevlekte ontvangenis..

Jammer genoeg heb ik geen herfstvakantie, helaas voor allen die langs willen komen, maar ik maak natuurlijk graag een paar dagen vrij voor sight seeing met non-insiders haha! Want voor wie het nummer van Blof kent, er is ECHT wel iets in Barcelona hoor!!!! Eerst gaan ze op Holiday in Spain (we gaan meteen naar Barcelona) en later zingen ze weer 'Er was niets in Barcelona'.. nou wel dus

Morgen gaan we nog wat sightsee-en. Zaterdag gaan we lekker de hele dag op het strand liggen want het wordt 31 graden!!! - kun je t je voorstellen vanuit Nederland?

Allemaal het alderbeste!

Reacties

Reacties

mem

he Vronie, wil je niet meer schrijven hoe hoog de temperatuur daar wel niet is? Hier is nl de herfst begonnen, 19 graden ,regen en wind. Veel plezier op t strand, je smeert je toch wel in? Liefs en groetjes, mem

eline

11 september, ik weet wel waar je dat van kent.. :p if you know what I mean.. ;)
jeemig echt lange dagen!~gatsie! zwaar hoor.. je zou bijna denken dat het geen vakantie is ;)
enneh wel 2 vrije dagen nou-nou dat is me wat! nou we spreken!kus

Jurjen

Ik vind van 8 tot 5 werken al een hele opgave, laat staan van half 9 tot 9 :O

Wel volhouden he! Maar dat komt vast wel goed!
Aan de foto's te zien ben je in ieder geval goed terecht gekomen! :)

Succes!

vronie

hehe even om verwarring te voorkomen (ik vond het ook al allemaal zo ingewikkeld) maar ons rooster loopt van half 9 tot 9.. dat wil niet zeggen dat wij zolang aanwezig moeten zijn hoor;) maar we kunnen bv een les hebben die begint om half 9 tot half 10 en de volgende dag een avondles van 18 tot 21
Natuurlijk is het allemaal wel zwaar en geen vakantie;)

Miranda

Hee meisje!
Phoe, wat ingewikkeld allemaal;)! Maar klinkt wel leuk toch?
11 september ken ik onderandere als de dag dat ik naar Londen ging voor 5 maandjes =). Oke, 4.5 maand:P. Maar das vast niet wat je bedoelt.
Ow, ik wil ook naar het strand. Het is hiet niet zo fijn allemaal.. Regen regen en regen.. En koud ook!!! Bah;).
Maar fijn dat het bij jullie mooi weer is! Geniet er maar van!

Liefs, Miranda

Sandra

Hoi vronie,
ame en aete zijn nu bij ons, gezellig!
We zijn even aan het proberen met je site en mailen enzo

doei doei
groetjes van ons allemaal

Tonte Janneke

Ik heb even sjoeng jer, leuk jer, mar graag een protte foto,s en dan mai nammen en vjiddere uutleg, en van dien keamer vanuut alle hoeken en van de huuskeamer en de rest. Ik sjog wol werrus even doegggg

ame

hullo vronie
ik geloof dat je die zakdoek daar niet nodig hebt
wat een leventje tot nu toe nou geniet er maar van
wij genieten van je verhalen en de foto"s
groeten van aete en van ame,

Froukje

Hey meis!
Is inderdaad allemaal wat ingewikkeld, maar volgens mij super leuk! Tenminste.. volgens mij heb je het nog niet echt zwaar ;)! En anders geef je maar een gil, dan ruilen we ff!!
Ik heb net je foto's gezien van je kamer, ziet er lekker Barcelonaas en zonnig uit :)!!
Wie weet zoeken we je nog op!! Succes en have fun!!
Kus Froukje

neri reijenga

Hoe is het Vronie, je woont harstikke leuk hoor.
Je vader zei dat het erg warm was, kun je er wat tegen?
Dus nog niet zoveel naar school ook wel lekker de boel even verkennen en zo.
Nou joh hou je taai en vel succes, groetjes van neri

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!