vronie.reismee.nl

"Zitten ze nou weer in Madrid?!"

Flashback

Er waren eens 6 studenten die op Spaanse les zaten in Barcelona maar ook wat meer van Spanje wilden zien. Op een dag was één van de studenten aan het surfen op de website van Ryanair en hij vond daar goedkope tickets. Snel haalde hij zijn klasgenoten erbij en 5 minuten later werden de tickets geboekt.

Even een reisje in de tijd nu.

Vrijdagochtend om half 3 hebben Lisette en ik net twee afleveringen SouthPark gekeken met pepernoten en thee en is het tijd om naar het busstation te gaan. Onderweg belt Matthias, 'zullen we een taxi delen?'. Een halfuurtje later, als we Matthias en een taxi hebben gevonden staan we bij Arc de Triomf, station du Nord. Kaartje kopen voor de bus naar Girona en vamos! We zijn wat vroeger aangezien Matthias voor de gelegenheid de Sloveense nationaliteit heeft aangenomen en misschien dat ze daar bij de paspoortcontrole wat vragen over kunnen stellen. Op het vliegveld eten en drinken we nog wat en dan gaan we richting de gate: rennen naar het vliegtuig want Ryanair heeft geen vaste zitplaatsen. En natuurlijk bemachtig ik opnieuw mijn favoriete stekkie bij het raam.

Om 8 uur komen we aan in Madrid. Daar zoekt Hanna naar Stijn, haar Vlaamse vriend die op Erasmus is in Madrid. Uiteraard staat zij weer aan de verkeerde kant maar vinden wij hem wel. Laat zoiets maar aan Matthias over ('he komt gij uit vlaanderen?') Na de hereniging gaat Hanna met hem mee naar huis en gaan wij op zoek naar ons hostel - middenin Madrid. Helaas gaat er iets mis daar, waardoor Matthias niet bij ons op de kamer kan slapen, maar morgen kunnen we terugkomen voor een kamer voor 6 personen.

Omdat we nog niet kunnen inloggen rond die tijd gaan we wat rondkijken in de stad en op zoek naar wat te eten. Het is echt koud in Madrid en ik ben blij dat ik de dag ervoor net een sjaal heb gekocht. We gaan kijken bij Palacio Real en in een Catedral daar tegenover. Nadat we ergens wat koffie en thee hebben gedronken en sommige een broodje gegeten, staan we opeens op een Kerstmarkt. Na daar wat rond te kijken en in souvenir winkeltjes geweest te zijn gaan we richting het hostel om in te checken. En u weet misschien al wat er gebeurd als wij bedden (of bankjes, stoelen, vliegvelden, metrostations, gras..) zien: slapen!!! 's Avonds gaan we naar het museum Reina Sofia, waar de meest vreemde kunst hangt die ik ooit heb gezien, maar dit even terzijde. Op de straten is het in het donker heel mooi versierd met kerstbomen en lampjes overal. In het metrostation speelt een Spaanse band en Matthias en ik wagen nog even een dansje. Dan gaan we wat eten in Museo de Jamon.

Vanavond is de wedstrijd Real Madrid vs Barça en Stijn weet wel een Ierse pub waar we die wedstrijd als Barça supporters nog redelijk veilig kunnen bekijken. Matthias heeft voor de gelegenheid zijn supporterssjaal meegenomen, maar ach, zn neus bloedt toch al de hele dag... De wedstrijd is superspannend en nadat Barça een penalty mist, blijkt toch wel dat er hier veel Madrid supporters zitten. Hm. Ook heeft Real nog twee Hollanders in dienst die zonodig willen scoren (normaal prima, maar alleen voor het Nederlands elftal aub) Maar zoals verwacht wint Barcelona de wedstrijd met 2-0!!! Yeah, Barça kicks royal ass! Matthias, Hanna en Uros zijn zo blij dat ze na de overwinning nog meer gaan feesten, maar Jobbe, Lisette en ik houden het voor gezien.

De volgende ochtend staat de wekker om 9.15 want het ontbijt is tot 10 uur. Alleen Lisette en ik blijken in staat om daarvoor ons bed uit te komen. Dan douchen en een andere kamer regelen. Matthias en ik stormen onze 6persoons kamer in, waar persoon 6 al aanwezig is.. Dat blijkt iemand zonder sociale normen en waarden te zijn trouwens, maar daarover later meer. Wij gaan eerst de stad weer verkennen en wel El Retiro, beter bekend als het Bassie-en-Adriaan park. We komen ook Mickey Mouse tegen, komen terecht in een fysiotherapeutisch park voor bejaarden en gaan eendjes voeren in de vijver. En het sneeuwt ook nog.. Waauw! Geweldig! We zijn dichtbij een andere B&A spot - ja ik ben goed voorbereid - namelijk plaza Cibeles, waar we ook nog even langsgaan.

Daarna gaan we naar het Bernabéu Stadion (van Real Madrid), maar niet erin want we besteden geen cent aan slechte voetbalclubs haha:) We eten nog even snel bij de BurgerKing en gaan dan relaxen in het hostel. Daar nodigt onze vriend uit India zichzelf uit om mee te gaan met ons die avond naar El Tigre (een bar waar je bij elk biertje een bord tapas gratis krijgt). Hij vindt het er wel een beetje druk en gaat ergens anders heen. Ik vind het trouwens ook te druk, dus even later gaan wij richting een andere bar. Daar drinken we nog wat en doen het 2keuze spel (wit of zwart, ja of nee, mayo of ketchup etc). Rond een uur of 2 gaan we richting het hostel, maar komen onderweg nog een Bingo casino tegen. Helaas is de Bingo al begonnen. Maar Uros wil per sé naar een ander casino. Matthias laat zich ook overhalen. Jobbe brengt Lisette en mij naar het hostel en gaat ze even later ook achterna. Nog geen halfuur later staan ze alledrie in de kamer: 'we couldnt find the casino'.. Oke.. das best grappig:)

Maandag is onze laatste dag en dus moeten we snel ontbijten en dan uitchecken. Onze hostelvriend wil ook vandaag weer met ons mee, maar door Matthias zijn 'masterplan' kunnen we hem afschudden. We gaan naar een ander park in het westen van Madrid en een andere palacio. We drinken nog een bakkie en na een sneeuwbalgevecht gaan we naar een toren waarvan we niet precies weten waar het is, omdat Matthias en Uros de kaart hebben verscheurd ('hij is veel te groot..'). Maar het blijkt maar weer hoe snel wij insiders worden want een kwartiertje later staan we bij de toren (televisie zendmast eigenlijk). We mogen er niet op en besluiten dan maar in een of ander gebouw te gaan en vanaf daar het uitzicht bekijken.

Daarna gaan we met de bus naar de Ierse pub om wat te eten. Na het eten splitsen we op want Jobbe en Uros willen ook het Atletico stadion bekijken. Matthias, Hanna, Lisette en ik gaan in een cafeetje wat drinken en we zien elkaar later weer in het hostel. Rond half 8 vertrekken we richting vliegveld, we vliegen om 10 uur vanavond.

Ik vind mijn plekkie bij het raam en Jobbe is zo vriendelijk om Greys Anatomy mee te nemen:) Ik hoef me niet te vervelen deze vlucht - iedereen gaat namelijk altijd slapen in het vliegtuig, behalve ik.. Als we geland zijn moeten we nog een ritje met de bus, maar na een tijdje is Barcelona weer in zicht. Met Matthias, Hanna en Lisette deel ik nog een taxi huiswaarts en om 2 uur lig ik in mijn bedje.

Wauw. Geweldig. Madrid. Tis geen Barcelona, maar het kon er best mee door;)

mem

wow Vronie, wat weer een verhaal. Ik dacht eerst die vreemde snuiter heeft wat van jullie gestolen, dus dat viel nog mee.We zien je zaterdag en kijken ernaar uit. Wat zul je veel te vertellen hebben.Tot zaterdag, mem

Miranda

Whoo wat weer een trip! Echt super dat je zoveel ziet!
Ik ben jaloers;)!!
Hee meis een goede reis zaterdag en tot snel:D

XX

Boyos

Wat heeft mem weer een vertrouwen in de mensheid...
Maar jullie hebben weer een leuk weekend gehad, dat is duidelijk!
Maar gast, wat is in godsnaam een fysiotherapeutisch park? Als het leuk is, kun je dan nog ff terug om te vragen of ze een baan voor me hebben? thnx!

Nou ik zie je dit weekend wel, goede vlucht alvast!
latertje

Froukje!

Whaha! Ik ben alweer te snel met mn welkom op hyves zie ik wel!! iets te enthousiast! Ow ow ow! Wat stom! Zaterdag vlieg je dus pas deze kant op! Najjaa zeg..!
Wat heb je weer mooie verhalen geschreven en veel beleefd! Kijk er naar uit om in het echie een praatje met je te maken :)!
Tot gauw!
X

eline

ik maak me op voor de ...blablabla (... is in te vullen door alle steden die je hebt bezocht :p) oant sneon suss!