vronie.reismee.nl

Volwassen zijn wordt zwaar onderschat..;)

Cumpleaños feliz!!

De dagen na Sevilla waren gezellig en we hebben af en toe eens bezoek gehad of gingen zelf ergens een drankje doen, maar al deze feestelijkheden zijn ondergeschikt aan mijn eigen verjaardag natuurlijk dus vandaar een uitgebreid verslag van deze dag, en alle vreugde erom heen!

De feestpret begon al een week voor mijn verjaardag toen de eerste kaart (die van jou Sannie) op de mat was gevallen. En nee, toen was er nog geen vuurwerk afgestoken.

Maar je was niet de enige die dacht dat de postbode hier niks uitvoert want de dag erna vond Lisette een pakketje op de gang.. met mijn naam er op! Hoera! Heit en mem hadden een kaart en een zak chocoladepepernoten opgestuurd!!

Vrijdagavond gingen we wat drinken bij Laetitia, want die had bezoek uit Zwitserland. Erg gezellig en gelukkig rijden de metro's op vrijdag wat langer dan normaal. Zaterdag moesten Lisette en ik een 7 gangen diner ('En appels tellen niet mee') koken voor Matthias en Jobbe. Na een spelletje Triviant en oude klassiekers bekijken als 'Dag Sinterklaasje' met Bart Peeters hielden we het weer voor gezien.

Dinsdagavond gingen we wat drinken ter ere van Jobbe's verjaardag, want het grote feest van Hanna, Jobbe en mij was de 27e pas. Maar je kunt niet zomaar je cumpleaños voorbij laten gaan, en een drankje kon er dan ook nog wel vanaf. Bovendien was Uros weer terug van zijn verrassingsbezoek aan Slovenië en hij miste ons.

Woensdag kreeg ik een laaading kaarten in de brievenbus! Namelijk die van beppe, ame en aete, de ouders van Lisette en een pakje van Miranda (een kaart mét cadeautje!). 's Avonds kwamen Jobbe en Hanna langs om mee te eten en Grey's Anatomy te kijken. Mijn telefoon ging wat later en ik bleek ineens jarig, want ik kreeg de hartelijke felicitaties van Matthias. Oooh joh, ist al half 1? Niet beter jarig worden dan met Dr McDreamy!

De volgende ochtend toen ik opstond had ik al wat verjaardagskrabbels, berichtjes en mailtjes.. maar voelde me pas echt jarig toen ik zag dat Lisette ballonnen en slingers had opgehangen!!! Woooooeeehoeeoeoeoe!! Ik ben jarig! En ik kreeg van Lisette ook nog een kado, namelijk het boek 'The Gaudi Key' dat ik heel graag wilde hebben:) Daarna hebben we nog ¿Quem é quem? (=wie is het? in het catalaans) gespeeld, maar Lisette had nog een kado, namelijk dat zij naar Finance ging om aantekeningen te scoren en ik lekker thuis kon blijven.. Oja mn verjaardag zelf kreeg ik maar liefst 1 taartkaart van Dianne, vele krabbeltjes en nog enkele smsjes (alleen de mensen die mn spaanse nummer hebben denk ik haha).

's Avonds vierden we het grote Jobbe/Hanna/Vronie verjaardagsfeest, wat - om een lang verhaal even wat korter te maken - tot op zekere hoogte erg gezellig was. Ik heb prachtige kadootjes mogen ontvangen en het bezoek was van internationale klasse. Verder wil ik graag buiten beschouwing laten dat ik door deze fiesta misschien volgende week dakloos ben, dus daar maak ik geen woorden aan vuil. Ik heb als volwassene in ieder geval dit geleerd: Volgend jaar weer gewoon op zondag voor de familie met gebak en koffie.....

Even een voorbeschouwing op de dagen die volgen:

  • Donderdag 4 december komen Lisette haar ouders hier aan!
  • Vrijdag vieren we Sinterklaas (we weten alleen nog even niet met wie en hoe)
  • Maandag 8 december is een vrije dag van school vanwege La Immaculada, maar belangrijker nog is het Lisette haar verjaardag!!
  • Vrijdag 12 december - iets eerder dan verwacht - hopen we onze computerles af te sluiten met een toets
  • Zaterdag 13 december vertrekken we richting Madrid
  • Maandag 15 december komen we terug in Barna
  • Dinsdag hebben we de toets van Engels, de les waarin Lisette-de-studienerd-die-niet-van-talen houdt alleen maar 10-en scoort
  • Zaterdag 20 december dan is het toch echt zo ver en moet ik voor even afscheid nemen van Barcelona, want dan gaan Lisette en ik Navidad vieren in Nederland!

maar wie weet, komt er voor die tijd ook nog wel een verhaaltje...... (wie weet, wie weet.. ik denk dat jij het weet!)

Reacties

Reacties

Boyos

De eerste verjaardagskaart en nu de eerste krabbel! Wat een topscore van mijn persoontje!
Vanavond moet ik weer werken in de Faam en het thema is: Los in Gerlos... Je begrijpt het al, après-ski gebeuren....niet echt mijn ding. Maar goed, ik zal me mengen in de feestvreugde en wie weet wordt het wel erg gezellig. Vorige week vrijdag en zaterdagavond gewerkt en beide keren waren super gezellig dus er is hoop!
Morgenochtend de wekker zetten want dan viert het jongetje zijn verjaardag in D' huizen. Jaja, daar kijk je vanop hé?!!

nou ik zou zeggen:
latertje!

eline

ooh shit van wie is die one liner ook alweer... ik ben sleeecchhtt oh yes hebbes! meneer krabs tegen octo!!:D pfieeuww

vader Lisette

Vronie,

Wat een prachtig verhaal alleen voor het verjaardagsfeestje een beetje gecensureerd. Volwassen worden is de gevolgen van je daden dragen. Sint en Piet zitten in Nederland dus er kan je weinig gebeuren.

broeros

en hoe zat het nou met dat kroontje?? Ik ben trouwens al aardig ver met de Sagrada op schaal, denk alleen dat ie niet op tijd af is, haha! En dat is dan ook meteen de enige overeenkomst!

P.s. Boyos, als je morgen weer de hele tijd moet vertellen hoe weinig uur je geslapen hebt, (deed ie bij ame vorige week) mag je best je wekkertje wat later zetten hoor! :)

mem

ik zie het al, een verjaardag om nooit te vergeten.Er zijn toch wel foto's van?

broeros

Haha, nu heb ik mijn gedicht ook wel klaar! Bedankt voor de inspiratie! :)

Miranda

Hee feestbeest;)!
Das een mooi feestje geweest zeker;)!!
Je hebt nog wel veel leuke gingen in het vooruitzicht he!
Sinterklaas Miranda, is ook lekker druk geweest het weekend.. Ben jij al een beetje opweg;)!!
Tot snel!

XX

Sjoerd en Ali

Verjaardag in Spanje ,maar er gaat niks boven een stuk taart thuis eten met je familie,dus volgende verjaardag zal ook zeker super worden!!!!Maar dit zal ook lang in je geheugen blijven als enn dierbare herinnering,dat weet ik zeker !!!Groet Sjoerd en Ali Thomas

aetesol proefdroaie

aete loekt een roar gesicht,want hie mekket een gedigt,en dot falt em naat so ligt,et ies een kilo's swier gewicht,no'h tot sofier geh't etwol,mar et blokjen mut wol fol,joo hewwe op ferjierdei west en et ieten smekke best,buuten falt het weete snee'h enmien riempjen ies no'h ree'h,de groetenis kriegest doe hirbie,sowol fan ame as fan mie!!

dianne

aete kan nog steeds rijmen en dichten zonder zn hemd op te lichten lees ik :)

blij dat je niet als oskar de nurks door het leven hoeft te gaan na je 'bescheiden feest', ik heb er nog wel even slecht van geslapen hoor, maar het lijkt loos alarm, olé!

is the Gaudi Key een soort van Da Vinci code? (die film heb ik trouwens even de dvd ervan van je heb geleend, want ik had geen tijd om t boek te lezen want ik zit al Komt een vrouw bij de dokter te lezen -ook geleend-)

hasta luego!

Jobbe

Hey mevrouw verjaardagsstress... we gaan toch niet jobbe belachelijk maken op zn eigen blog he...

Als je niet oppast ga ik hier Lisette en Laetitia's rijmkunst posten (iets met vronie en pony).

a me ingaten de

Aete kookte deze keer
ame druk met kerstkaarten in de weer
daar kwam aete binnen en zei vlug
ik heb een verrassing op mijn ' rug
ik zei 'moet ik het raden gaan Lan
'nee' zei aete 'dan zou ik hier morgen nog staan'
dus hield hij met een grote boog
een getekende en gekleurde envelop omhoog
ik dacht 'van Leo Walda misschien?
'toe aete laat het mij eens zien'
nou die envelop dat was een pracht
dat jij zo kon tekenen had ikhet blauuwe nooit gedacht
mijter,heli,barg,de zon en zelfs het blauwe hok
het staat er allemaal keurig op
in de envelop een superlang gedicht
ja nu voelt Sint zich ook verplicht
er komt spoedig een brief!terug
helaas niet voor sinterklaas dat gaat te vlug
dat wordt nog een hele klus
hou in de gaten de brievenbus.

a me schrijft nog een keer

Belinda was hier en daar wat dwars maar daar prik je wel doorheen

aete pri'hket.......

Een pro'fe'ht dy moast nei Nienefe'h, en hie toat dot dwoan iek naat,oh ne'h.Die pro'fe'ht die heette Jona .Doe hoofste naat nei Nienefe'h,en hie geeng naat nei Barseloa!

aete pri'hket.......

barseloana.

eline

zeg dianne, beide heb je blijkbaar van mij geleend hoor! :p oja leuke nieuwe foto's op de site heur..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!