vronie.reismee.nl

Sevilla, zij heeft me niet verlaten

Op verzoek van mijn favoriete broer Arjan hier een verhaaltje over mijn weekend. Arjan had overigens ook het slimme idee om de verhalen wat korter te maken (wat is hij toch slim).

Om maar liefst vijf minuten voor 2 vrijdagochtend gaat mn wekker af! Op naar de bus, die ons bij het vliegveld brengt in deze nog nieuwe dag! Samen met Lisette, Hanna, Uros, Laetitia en Jobbe vertrekken we naar Sevilla:) Ik ben de enige die geslapen heeft, en daar is al een beetje van te merken. Ons hostel ligt ongeveer in het midden van Sevilla en we hebben daar een slaapkamer voor ons zessen. We nemen eerst een ontbijtje en daarna lopen we wat rond in de straten. Niemand is echt goed voorbereid (wat zullen we gaan bekijken? ik weet niet, wat is er allemaal?) maar deze stad is uitermate geschikt om gewoon te kijken wat er allemaal aan je voorbij gaat. We krijgen de kathedraal Maria de la Sede te zien, een van de vele parken en Plaza Espanya - waar alle belangrijke steden van Spanje een eigen 'hoekje' hebben. Maar ook de straten en gewone huizen zijn de moeite waard in Sevilla.

Ook komen we langs een filmhuis waar het filmfestival van Spanje wordt gehouden en daar kijken we even binnen en lopen we over de rode loper (hoorde dat een Nederlandse film ook een prijs heeft gekregen daar trouwens.. Arjan heeft hem vast gezien, die kent alle goede films)

Overal zie je mandarijnenbomen (but the mandarins are greeeen man, insider joke voor Dianne) en kleurige huizen. Ook heel veel bandjes, muziek en dans zie je op straat. Heel gezellig! Het zonnetje schijnt lekker en door de vlucht en het weer vallen we in slaap op Plaza Espanya. Daarna besluiten we even terug naar het hostel te gaan (om nog meer te slapen..) en dan 's avonds een wandeling langs de rivier. In de stad zijn alle mensen op de been omdat er een Heilig Beeld door de straten wordt gesjouwd, wat nogal een vreemd gezicht is.. We eten nog wat en vertrekken dan naar het hostel waar we nog een drankje nemen en dan is het tijd voor nachtrust!

De zaterdag gaan we - nog meer - lopen door de stad met onze kaart (tenminste, toen het nog een kaart was...) want het plan is om langs de Murallas de Sevilla te lopen (de stadsmuren), vervolgens langs het parlementsgebouw van Andalusië (= de provincie, waarvan Sevilla de hoofdstad is) en naar de andere kant van de rivier. Aan die kant zit een klooster, waar we wat eten en chillen in het zonnetje en dan naar de Torre del Oro (gouden toren). 's Avonds gaan we met een grote groep mensen uit ons hostel mee met de Tapas Tour, waarbij we tapas gaan eten en naar een flamenco show gaan (Flamenco is hier 'uitgevonden'). Dat was allemaal erg gezellig, dus bleven we nog 'even' in de bar voor een drankje. Jammer dat Arjan er niet was, dat zou gezellig zijn geweest!

Zondagochtend snel douchen want op de planning staat Alcazar (een koninklijk paleis, gebouwd ergens in 15nogwat - wil je meer weten over de geschiedenis, vraag dan aan Arjan want die weet alles), wat ook allerlei kleine tuintjes heeft. En - je ontkomt er niet aan met Uros en Jobbe - vervolgens naar het voetbalstadion van Sevilla! Dan maken we plannen om naar een park waarin het Museu de Archeologico staat te gaan. Na een tijdje zie ik iedereen slaapwandelen door de warme straten van Zuid Spanje en dus richting Plaza Espanya. Zingen is inmiddels het hoogtepunt van het weekend geworden. Op Plaza Espanya, in het openbaar vervoer, in het hostel, 's nachts op straat.. Klassiekers van de trip zijn oa 'Cant take my eyes of of you', 'I can see clearly now', 'Here comes the sun', 'Return to Sender' en 'Always look on the bright side of life'.

Na daar wat rond te hangen, wat koffie en nog wat relaxen in het hostel gaan we naar All you can Eat! De een kan iets meer eten dan de andere, en de een neemt lekker veel salade terwijl 'een ander' alleen maar toetjes eet - maar na een tijdje buffelen zit iedereen goed vol (Uros: 'yeah, I just went to toilet and everyone was staring at me, but I know why now.. i had unbuttoned my pants, because i couldnt sit anymore after all the food..') Het is inmiddels ook kwart over elf als we terug komen in het hostel en we vliegen de maandag vroeg (20 voor 6 wekker). Na wat zingspelletjes en tas inpakken proberen we wat te slapen - 'misschien moeten we anders het licht uitdoen?' maar het blijft vroeg he, zo voor 9 uur opstaan!! Na een rustig vluchtje en een busritje met goeie muziek van Jobbe zie ik de Tibidabo. We zijn er weer:)

Oja ik wil graag iedereen bedanken voor de leuke post deze week + een heerlijke witte chocoladeletter van mijn attente broer Arjan en Michelle (en ik heb nog! een wonder!) Voorlopig staan er even geen tripjes op de agenda, alleen verjaardagsfeestjes, Sinterklaas en de Bouma's. Dan op 13 december zoek ik weer eens een vliegveld op om naar Madrid te gaan, waardoor ik niet met Arjan naar het voetbal kan boehoe!

Dan nog een speciale mededeling voor mijn jarige ame: muchas felicidades y por el proxima año estoy en tus cumpleaños! (van harte gefeliciteerd en volgend jaar ben ik er bij) El regalo se viene! (het kadootje komt)

En dan nu speciaal voor jou: aluego!

eline

nounou wat een geslijm over die ouwe..

vronie

je kunt misschien ook even de andere 2675 regels lezen, die dit verhaal telt?

dianne

de inside joke was lachen, uros met zn broek open ook een giller, maar mijn grote vraag: waren jullie écht in slaap gevallen op Plaza Espanya???
ohja die katten op de kaart zijn niet yoshi en elmo want die bleven niet stilzitten haha, dus toen heb ik even wat katten ingehuurd :P

mem

hoi Vronie, weer met veel plezier je verhaal gelezen van Sevilla, wat zien jullie toch veel. En ook zo boeiend beschreven!Kijk nu al uit naar de verhalen uit Madrid. Maar eerst maar weer eens even naar school.Groeten van je moeder.

Froukje

De verhalen blijven leuk!! Haha! Super leuke dingen maak je daar mee! I'm jealous!! Boehoehoee... Haha! Ga je zelf nog bijzondere dingen doen voor je verjaardag in Spanje? Je viert daar tenslotte maar 1 keer je verjaardag.. tenminste.. ?? En als je nog wensen voor je verjaardag hebt.. dan hoor ik het graag :D! Misschien kan ik iets mee sturen met het vliegtuig.. ;)!
Have fun!! X

Miranda

Leuk die weekenden weg zeg! Zo zie je nog eens wat van de wereld! Erg leuk!
Ik kijk nu al weer uit naar je volgende verhaal ;)
Succes!
Xx

Heit

Hoi Vronie nouw must oek maar es een tukje doen of hest zoveel power duur die witte letter? Alles goed hier ook de groeten van beppe vond de kaart prachtig.Ik ga nu naar lmk we hebben al 150 dvd s van kerst verkocht op een avond .Hastalavista heit.

broertje

Goed verhaal! :)

ame

na je telefoontje [wat een verrassing) je verhaal over Sevilla gelezen jaa dat was weer super ,bedankt voor de spaanse felicitatie en ik had ook al een mooie

ame

kaart van je met een luie barg erop voor alles hartelijk dank !

Michelle

Arjan was helemaal verbaasd dat hij volgens jou attent is en jou een letter heeft gestuurd... Maar knap dat ie nog niet op is! Ik stuur er zo nog een hoor!

Gat in je fietstas!

eline

ja die andere regels waren ook leuk hoor.. :p

Dita

Hoi Vronie,
vieren ze een beetje leuk verjaardag daar in Spanje? Van harte gefeliciteerd en maak er een leuke dag/avond van. Maar dat is jullie daar wel toevertrouwd, als ik de verhalen zo lees. Groet van Jan Marten en Dita

Michelle

Gefeliciteerd met je 21e verjaardag!

Zo, voor ieder jaar één felicitatie! ;-) Fijne avond verder!

Liefs Michelle!