vronie.reismee.nl

"Korte" update;)

De afgelopen dagen bleek dat het ook in Barcelona koud kan zijn en kan regenen. Uit principe ben ik niet van plan om een paraplu te kopen (Uros: 'its only 3 euros...' 'yeah, but its not about the money, i just dont want an umbrella!!'), maar het was dan toch wel tijd om eens een jas te kopen!

Esther - de huisbaas - heeft ons dinsdag een vloerkleedje gegeven, nouja, een soort badmat is het. Mn Amerikaanse huisgenoot vroeg in deze koude dagen aan mij: 'how do you turn on the heat?' Ik sta haar eens een partij glazig aan te kijken en zeg: 'uhm.. which heat?' 'Well you know, the heat, to make your room warmer?' Enigszins verontwaardigd blijf ik haar aan kijken, met een blik van: ja ik weet heus wel wat een kachel doet, maar 'which heat??? There is no heat in this house!' Maar die donderdag krijgen we dan toch ook een elektrisch kacheltje! Hoezee! Vooral Lisette is hiermee zeer gelukkig, want die lag die woensdag de hele dag in bed in haar pyjama (koukleum, hoe wil jij nou gaan nieuwjaarsduiken..)

Donderdagavond hadden we pannekoeken in Barcelona, op zich niks speciaals want we - en bij we bedoel ik, ik - hebben al een paar keer pannekoek gemaakt hier. Maar dit was op Belgisch recept, de oma van Hanna pannekoeken party! Wel heb ik even de pannekoek met kaas geintroduceerd, want die kenden ze nog niet. Matthias eet dat dan weer met een laag Nutella, maar he! Zo komen er nieuwe recepten in de wereld!

Verder kwam Ellen - een vriendin van Lisette - ons vergezellen in Barcelona. De vrijdag hadden we vrij (hoera!) en als het niet zo regende hadden ze mooi wat van de stad kunnen zien, maar helaas. Zaterdag was relax dag en ik heb een beetje gewinkeld. 's Avonds uit eten in de Kanarie (bij de Bouma's nog wel bekend..) en toen met Uros, Jobbe, Matthias en Sanne naar een bar bij Jaume. Na een aantal sangria en biertjes vond ik het persoonlijk wel genoeg geweest maar Lisette kreeg de smaak te pakken en nodigde de hele club uit voor een afterparty in -ja ik dacht toch - ONS huis. Ellen plofte op de bank neer en ik moest eeeeven naar mn eigen kamertje. De rust werd verstoord toen Matthias honger kreeg en ik besloot maar spruitjes voor m te gaan koken. Uros en Matthias vonden het nodig om mij daarbij te helpen, alhoewel.. helpen? 'No you are doing it wrong. Let me do this. Where is the salt? Do you have union?' Op een gegeven moment besloten Uros en ik maar niet meer tegen elkaar te praten waardoor ons appartement opeens spooky werd. 'Do you hear it Matthias, the kitchen is talking to me.. and I think she is maaaad!!'

Nouja, na de spruitjes plofte Matthias in Lisette haar bed en is in slaap gevallen. Wij luisterden nog naar wat slechte nummers van DJ Lisette op Radio Bouma en rond een uur of 6 lag Ellen alvast op bed en heb ik iedereen eruit gebonjourd (of zeg je hier gebuenos diasd?)

Zondagmiddag eten in de KFC, want ja, we hadden niks meer en 's avonds bij BBrB (een tapasbar op Passeig de Gracia), en een toetje bij de Mac haha! Jummie!

Maandagochtend vroeg op, want Lisette, Ellen en ik gingen winkelen! Ik heb een prachtige B100 jas gescoord en 4 paar sokken - ja het zal hier toch koud worden jonge.. Die middag moesten we nog even naar Engels, waar we op onze donder kregen omdat we nog steeds het boek niet hebben gekocht (ik zei 'ik heb geen geld meer, daar heb ik net sokken van gekocht' haha) En maandagavond vond Lisette het wel weer eens tijd voor Conimex.

Dinsdagochtend wordt er weer schoongemaakt en die middag is onze laatste les van de week want... WE GAAN NAAR ROME! En het leukste is, ik snapte de laatste les ook nog! We hebben nu net de bloemkool met karbonade op en onze lady USA is weer in de house, dus het zal vanavond wel lastig slapen worden met die verkiezingen.. Maar nu moet ik gaan want het is tijd voor Anatomía de Grey met dr Mc Dreamy!

Uitspraken deze week:

  • Hij heeft gewoon die nonchalance..
  • It's up to Ellen!
  • 'En straks nog chippies!' 'Die hebben ze gister opgegeten..' 'Wat, wie heeft gezegd dat ze dat mochten eten???' 'JIJZELF LISETTE!!!!'
  • 'Yeah come over to our place' 'I don't think that Vronie wants us to...' 'YEAH come over to our place'
  • 'Maar neeeen zo werkt da nie, ge kunt nie overal ALLEE achter zetten!!'
  • 'Ik moest kloppen want de bel doet het niet'
  • 'Allright John'
  • (ik tegen Ellen over Lisette) 'Zou ze door hebben hoe grappig ze is?' (lisette kijkt naar meisje verderop) 'neee ik denk het niet hahaha!'
  • 'Jaa eeh.. je kunt ook gewoon koffie drinken hoor, bij je ontbijt..'
  • 'De volgende keer drink ik wel bier, dat gaat wat minder snel..'Uh, je kunt toch ook gewoon wat langzamer je sangria drinken....?'

Oja enne.. aete foarsichtig mei die helikopter want ik woe't der ek wol graig mei fleane!

Reacties

Reacties

sis

nou in ieder geval een lekker korte update :p
maar wel een grappige hihi ik moet eerst die uros maar eens even opzoeken op de foto's want die is ook wel grappig hoor ik ;) enneh heel veel plezier in rome! maargoed.. dat zal zo ook wel weer lukken.. kus!

dianne

als je wilt weten hoe grappig uros is, kun je beter een ticket kopen. in t echt is ie veel beter dan op de fotos :P
vronie zit er in je b 1-0-0 jas wel een gaatje voor de antenne?
el canario zal wel balen als lisette weer in holanda zit, daar gaat zn omzet ;)
nou ik moet weer aan de studie!
maar ik vind het nog steeds wonderlijk dat op de nacht dat ik vertrok het slechte weer is begonnen.. wat een mazzelaar ben ik toch :)
alleeeeeeeeeeeeeeeez

heit

Hee Vronie bekijk Rome en maak veel fotos zodat we ook een bietsje van la bella italia mee kunnen genieten . Ik weet wel dat de koffie verschikkelijk sterk is ,maar het eten formidable. snuif ondertussen wat cultuur op en je komt als herboren terug in barsa. hoi

Miranda

Wiehoe!!! Rome, They are on their way!!
Leuk, leuk, leuk! Ik ben benieuwd hoe het is!
Geniet ervan!

Leuk die onverwachte feestjes, in je eigen huis he;)... Maar wel weer erg leuk om te lezen.
Hmm wel een beetje jammer dat je geen kachel hebt.. brrr. Wat kan het weer dan snel omschakelen he.. niets aan..

Nou meisje.. heel veel plezier in Rome!
xx

aete tienkt loed op:

Ame jerre tante(Haeje-Baukje)soe wol sizze:Oah groate freade!!!!!!!!!.

mem

kan er even een foto geplaatst worden van jou in je B100 jas?ben heel benieuwd wat dat mag zijn.En in Barcelona is dus nu de zomer ook afgelopen, jammer he?groetjes.

piet en tine, Snits

Vronie,
Als je toch bij de Paus bent en je komt toevallig ook in de Sint Pieter, kijk dan s.v.p. ook even of ze ook van die kleine kaarsjes hebben, je weet wel wat ik bedoel!!!!!!!!!!
Ben n.l. ook een fanatiek verzamelaar en hoorde gisteravond van je reis-avonturen. Spannend! Groeten van Piet en Tine, we blijven je nu volgen hoor. Heel erg veel plezier en geen dingen doen die je oate ook niet zou doen!!!!!!!!!!!!!!!

Ellen

Haaii!!

Hahaha geniale uitspraken.. Ik moest er gewoon weer om lachen.. Vooral het stukje van Lisette en de chips! =P
En zo te lezen hebben jullie het ook erg naar jullie zin gehad in Rome! Mooizo! =D

¡Hasta luego!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!