vronie.reismee.nl

twee weekjes Holland House!

Vrijdag 17 oktober.. Om 10 uur 's ochtends hoor ik koffers en.. wat is dat toch in de verte.. Ja hoor, Nederlanders in het appartement! De Bouma's zijn gearriveerd!!!! En na een heerlijk spaans ontbijtje op het terras, waar Lisette en ik vol trots vertellen dat dat nog kan hier in Barcelona, buiten eten, gaan ze naar Catalunya om te winkelen.

Zaterdag ging ik met Lisette y sus hermanos naar de Catedral van Barcelona. Dat is, op de Sagrada Familia na natuurlijk, de bekendste kerk van Barcelona. Op het binnenhof van de kerk zitten dertien ganzen, die daar rondlopen en zwemmen. Waarom, zal men zich afvragen. Die ganzen beschermen de stad tegen allerlei rampen. En ja, het gaat hier inderdaad om ganzen. In de catedral kun je nog met de lift naar boven, voor wat uitzichtfoto's. 's Avonds ga ik met Matthias - nadat ik eerst een berichtje krijg: 'zijt gij al in de metro, want ik zou graag mn hemd nog strijken' - de Bouma's opzoeken op de Rambla. En na een bekertje Sangria zoeken we samen nog meer mensen op, en gaan we naar Razzmatazz, een discotheek met 5 zalen. Nou als dat niet fantastisch is.. Oja, de bijnaam 'de Bouma's' is ook opgenomen in internationale kringen, ook de Belgen en de Slovenen hebben het nu over 'Yeah its the Bouma's, the Bouma's are always late'. Maaar naar later blijkt dat alle 5 zalen slechte muziek draaien (jaja geen één van de zalen draaide Jan Smit, nou je zou ze toch..) en dus stappen we zo rond half 4 maar weer eens op.

Zondagmiddag staat er een uitje naar het Aquarium op de planning. Naast allerlei goudvisjes, clownsvisjes, haaien, meneer Krabs en Patrick-achtigen hebben ze zelfs pinguins! Erg leuk! En na nog wat rondzwerven op de Ramblas vervolg ik mijn weg, naar het metrostation op naar huize Sant Salvador - wat tijdelijk huize Bouma is, geloof ik:) 's Avonds eten we in een restaurantje, waarvan Lisette en ik altijd zeggen dat het er zo leuk uitziet, maar waar we nooit zitten. En na een bordje Lomo a la plancha (gegrild varkensvlees), drinken we nog wat in een bar - die er altijd zo gezellig uitziet maar waar we ook nog nooit zijn geweest.

De maandag heb ik Engelse les, en dat mag ik natuurlijk niet missen. In de trein word ik eerst gesmst en daarna ook nog gebeld, waar ik toch zit? Lisette, hebben we opeens haast om naar school te gaan? Ik ben een Spaanse... Als mijn les om 16.00 begint, kan ik prima om 16.00 uit de trein stappen hoor;) En ik eet die avond mijn eerste Conimex gerecht, waar Lisette al zin in had sinds we uit het vliegtuig stapten...

Dinsdagochtend komt Rosario (jawel, onze schoonmaakster heet Rosario - maar lijkt trouwens totaal niet op Rosario uit Will&Grace) langs en dus vroeg uit de veren. Hmm, laat ik die tijd eens gebruiken om een spaanse telefoon te kopen, aangezien Matthias mij heeft opgedragen die te halen 'want anders stuur ik u geen berichten meer'.. (allee, kost duuuur zeker..) Maar daarna moet ik me voorbereiden op mijn lesje Finance, want ik heb 18 november (waar ken ik die datum ook alweer van) mijn eerste examen. Als ik die haal, hoef ik in februari nog maar een paar vragen goed te beantwoorden - dus dat staat wel op mijn to-do lijst.

Woensdag ben ik vrij van school, wat betekent dat ik een dagje mee op stap kan met Lisette en co. Eerst vertrekken ze naar Montjuic, maar daarna sluit ik me aan om te gaan winkelen in het overdekte winkelcentrum - inslaan met de Bouma's!

Donderdag heb ik weer Finance en ga ik mijn huiswerk maken. Hee... maar die vragen... is mijn Spaans nou zo slecht geworden? Heeft de leraar gewoon alle vragen in het catalaans gezet!! Pff, teleurstelling zeg, nou kan ik niet goed meedoen. Daarna vertrek ik huiswaarts al waar de Bouma's genieten van de laatste avond Dark Angel in Barcelona.

Ik ga Dianne ophalen van het vliegveld! Jaaaaaaaaaaaaaaaaa hoeraaaaaaaaaa ik krijg visite!!!! En wat voor visite!!! Visite met vertraging van een uur, maar dat mag de pret niet drukken.... (het is een spaans kwartiertje dianne.. niet een nederlands uurtje he)

Na kadootjes en brieven uitwisseling - waarvoor mijn dank:) - gaan we vrijdagochtend beginnen aan het volle programma.

1. Caprabo (de supermarkt)

2. Sagrada Familia

3. Plaza Catalunya

4. Camp Nou

5. Palau Nacional

6. Olympisch Stadion

7. Font Magica

8. Mijn school en Vila Universitaria om Uros te bezoeken.

Na dit volle programma stappen we om 20 voor 2 op de laatste trein terug naar Barcelona. Thuisgekomen duiken we in bed zodat we morgen nog iets aan de dag hebben haha.

Zaterdag naar Parc Guëll, wat vanaf mijn huis ongeveer 800 meter lopen is. In het park zelf is alles iets langer lopen, zeker aangezien we nog naar de uitkijktoren gaan. Maar wat is het toch een prachtig park!

Aangezien Dianne toch een voetbalwedstrijd heeft moeten afzeggen voor deze trip, wilde ik dat een beetje compenseren. Daarom zijn we zaterdagavond naar de wedstrijd van Barça geweest tegen UD Almeria (je zag die spelers denken.. Barcelona uit, altijd lastig - thuis ook trouwens). In een vol Camp Nou - het grootste stadion in Europa, der kenne 99.000 supporters in - werd het uiteindelijk 5-0!!! ¡Qué bueno! Barça, Barça, Baaaarça! Na de heerlijke overwinning hebben we nog een cocktailtje gedronken in de stad en een smerig patatje gegeten, en zijn we naar huis gegaan.

Zondagochtend slaapt iedereen uit, behalleve ikke, en ik zie het heerlijke zonnetje schijnen en besluit naar het terras te verkassen. Vandaag wordt een stranddag. Wintertijd? In Nederland misschien...!! Het is echt heerlijk weer, sommige gaan zelfs zwemmen maar we blijven maar eeeven met het hoofd boven water vandaag. Nadat Dianne en ik thuis leuke filmpjes hebben gekeken (Studio Spaan, Kopspijkers, Koefnoen, goeie ouwe tijd..), gaan we met zn drietjes naar de haven en de Ramblas. Een heerlijk bordje paella, karbonaadjes en kip verder gaan we weer richting casa Holanda waar Dianne en ik voor het slapengaan nog wat Bassie en Adriaan avonturen bekijken.

Maandag 'vroeg' opstaan, want we gaan naar de Tibidabo!!! Dianne heeft zelfs 2 kaarsjes aangestoken in de kerk, en na deze goede daden hebben we nog een appeltje gegeten bij de kermis. Daarna de stad in, want... je moet ook winkelen in Barcelona! Bovendien moest ik even naar school, en waar kun je Dianne beter achterlaten dan in het winkelcentrum? Maar ze is ook nog naar de Catedral geweest hoor:) 's Avonds hebben we boodschappen gedaan en spaghetti gegeten en nu zitten we hier reismee foto's uit te zoeken enzovoorts.. Morgenochtend heeeeeeel achterlijk onBarcelona's vroeg gaat ze helaas alweer terug naar Nederland, maar ja, anders zou ze maar heimwee krijgen en bovendien zit Jean Marie zonder eten..

Oja nog 1 tip van Dianne: 'de deurtjes van de metro gaan sneller dicht dan je denkt' (hierbij is toegevoegd een foto van haar blauwe plekken .... ) tip 2: Barcelona moet je geweest zijn en tip 3 is van mezelf: sla dit verhaal over want het is te lang

Reacties

Reacties

Jurjen

Man! In jou verhaal staat nog meer informatie dan in mijn overvolle journalistiek boekwerken!
Zo te zien heb jij straks totaal geen zin meer om terug naar hollanda te komen. Kan ik me ook wel voorstellen met het 'prachtige' herfst/winterweer hier in Fryslân ;)

Ik kan mijn verhaal - in tegenstelling tot die van jou - niet te lang maken, aangezien ik zo naar Zwolle vertrek voor mijn tentamens. Dus laat ik het hier maar bij. Ohja, vind ik zelf wel even leuk om te melden: we zijn met korfbal (jaaaa) ongeslagen herfstkampioen geworden. De vlag hangt hier uit! (okee, niet echt. Anders was ie toch nat geworden..)

Groetjes!

elin

kan die tip de volgende keer bovenaan?? :p
caprabo is tof heh! sabyna en ik waren er verslaafd aan!!:) maareh ik zal san helpen af te wassen.. ;) xx

mem

hoi Vronie, nou jullie hebben heel wat gezien en gedaan in die paar dagen.Ik heb ook nog even op Lisette's site gelezen. Succes maar weer met de studie.( mooie foto's trouwens ook)groetjes, mem

dianne

hoi! het was echt superleuk! en zulk lekker weer.. ik stond hier op t station te klappertanden en verlangde terug naar het strand en je balkon!
maar uilkje dacht net dat ik een panty aanhad (onder mn sesamstraatpyjama, uhhh ja hoor), dus ik ben wel degelijk bruin(er) geworden!
bedankt nog voor de foto's trouwens!

Miranda

Whoo wat een lang verhaal! Maar wel weer erg leuk om te lezen. Leuk om te lezen wat je allemaal met je zus hebt gedaan:).
Hier gaat alles goed. Weer een schooldagje gehad en morgen stage!
OOw iedere keer als ik lees: 'ik ben naar het strand geweest' word ik jaloers:P. haha nee geniet er van meis!

Liefs, Miran

aete skriewt

Het grapje v--------sit iek ferdikjemie hollans te skrieuwen! Op nii:Et grapjen fan'e slachter;wette jimme wol wur om as er een fluitskip op'e Hielper toer ste'et as wyndwiizer?Ne'west doe et wol?Ja wis wol:de huonne wierd stoant!Oh'ja,het mankeare him? Et wierd fan ferfe'ling want der koam gin kiep foarbie!

aete skriewt

O'h ja, doe heefst er eenmoai ferhoal op stoan Vronie,wy hewwe et mei plesier le'st!Dot wierd iek jitte ferjetten se'n,dus by dizzen,de groetenis faan! AenA.

dianne

zingen jullie mn liedje nog wel eens?
en je hebt een vraag uit mn smsje overgeslagen...
je weet wel wat ik bedoel!

ohja gaat lady usa nog stemmen? als ze niemand weet zeg ik: doe maar op obama!

Froukje

Wow, gaaf, leuk, super, heerlijk!! Ff een korte reactie van mij ;)!!

aete en ame!

MArree Vronie,hest al wur een wieke lieden as iek dy skrie'end hef.fuule niis hewwe wie ek naet hear.Gewoan so'h mar een kletsproatjen.Et fornaimste niis ies,ame en iek binne snie'nd nei Kampen west,no'h denwest doe et wol;tuuskomt meieen gratteren heli mei een rotordiame'ter fan 63 cm,en die as iek heev wierd 38 cm. Moarn sol iek er mei fleane ien et gimmelestiek lekoal;et ront mie ton troch de brook!

aete en ame!(ferfolg)

Ame en iek solle snie'nd nei Leeawerd,want der ies wur hobbybeuars,en ame het joo ek een gookaip trein retoer foar twaa meensken opnelle (voor je kennie wete).No'h so ken et earst wol wur.Hatsekidoei!!!!!

aete en ame!(ferfolg)2e kear

Ame seit wie gaene snie'nd naet fut mar toarnsde amen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!