vronie.reismee.nl

WIJ ZIJN IN SPANJE

We zijn in Spanje, wat zeg ik, we zijn al een dag en 4 uur in Spanje! En het is hier leuk! Ons hotel is om over naar huis te schrijven en ook is het hier heerlijk warm. Vandaag zijn we op reis gegaan naar onze school; nogal een reisje, want ons hotel ligt wat afgelegen: het business park van Sant Boi de Llobregat -met de bus naar de metro en met de metro naar de trein. Om op school te horen dat het systeem plat ligt, of we misschien maandag terug kunnen komen? Nouja, ik ben de beroerdste niet, dus ik zei 'd'accuerdo', maar begint onze taalcursus niet maandag, zei ik.. Nee hoor, daar hoefde ik me niet druk over te maken, dat was pas dinsdag..

Wink
Tenminste, als we alles goed hebben begrepen zijn er volgende week toetsen die ons niveau bepalen en informatie over de taalcursus. De échte cursus begint de 8e, en de gewonelessen beginnen 16 september. Alles op zn gemakje, hier..

Het voelt hier nog (of al..) redelijk als thuis, ik heb net een broodje piet piratenhagel gehad en bob de bouwer (alias bob el manetas) en lucky luke (gewoon lucky luke..) beleven hier doldwaze avonturen!

Oja, Lisette praat al maanden over haar financiele schema (financiele schema blablabla), en ik dacht altijd dat dat ging over haar bankrekening of een papiertje met cijfertjes.. Wat blijkt nou: het is een geheel Excell bestand met besteedbaar inkomen, vaste uitgaven enzovoorts! Haha, nou als die niet rond gaat komen deze 6 maanden...

Verder gaan we voor sommige mensen door als Duitsers (you look German to me) en anderen vragen ons in het Spaans - alsof we hier al jaren rondlopen -of de bus al geweest is (uu...yo creo que no...?) dus het kan nog alle kanten op met ons!

Bedankt voor alle reacties en mailtjes:D Leuk leuk leuk!! Ik zeg .. een latertje!

Reacties

Reacties

Jurjen

Klinkt als alleen maar goed nieuws! En wat aardig van die spanjaarden dat ze direct na aankomst jullie taalkennis op de proef stellen! Alleen weer jammer dat ze ons met onze oosterburen vergelijken..

Oh ja, wat ik je niet onthouden wil: vanavond is mijn debuut als bandlid van ABBA! Jawel! Ik mag het keyboard lam spelen, hehe. Het wordt allemaal gefilmd dus je krijgt het nog wel te zien!

Groetjes vanuit Spannum!

elientje

bob de bouwer daaro? die heb ik al zooo lang niet gezien!! ik heb trouwens dvd van de aristokatten gekocht en de lama's je weet wel die die ik kwijt was.. :p so come home! oke daar trap je vast niet in.. nou ik ga je prachtige foto's even goed bekijken.. zag al eentje met een cocktail.. nice! oja we kijken roef en marjan.. ze hebben de strijdbijl neergelegd!jaja allemaal nieuws hier! kuss!

dianne

hee zus, je zus is terug van kamp hoor, ik heb t overleefd en zo te lezen jij de vliegreis ook
(ik schrok nog wel toen ik op teletekst las dat er een vliegtuig neer was gestort, maar het bleek die van vorige week te betreffen haha)
ga zo barbeknoeien op idwines feestje (die ken je niet) en dan maar even aan de papagaaiensoep, want dat hadden we op kamp niet :P
ben voorlopig dus niet aanspreekbaar (behalve als het iets over piraten is)
daaaaag

Froukje

Heeeeeeeeeeeey Vroniee!!!
Wat ziet het er allemaal gaaf uit!! En vind het tof om je verhalen te lezen!
En ik ben blij te lezen dat je de piet piraathagelslag lekker aan het weg smullen bent :)!! Hihi!!
Heel veel succes de komende week.. Enjoy!!! En ik blijf je volgen...!!
Xje Froukje

Miranda

Hee meisje!
Leuk om te lezen weer allemaal:). De foto's zijn ook super.. Heerlijk in de zon;)!
Nou lekker genieten!!

Xx Miranda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!